Filmy mediolan

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje mediolan. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Film opowiada historię bogatej rodziny Recchi, której życie jest w trakcie rewolucyjnych zmian. Eduardo Sr, patriarcha rodziny, zdecydował się oddać pod władanie następcy jego ogromne przedsiębiorstwa przemysłowe, zaskakując tym wszystkich. Podzielił władzę pomiędzy swego syna Tancrediego, a wnuka Edo. Ale marzeniem Edo jest otwarcie restauracji ze swoim przyjacielem Antonio, przystojnym i utalentowanym szefem kuchni. W samym sercu rodziny jest żona Tancrediego - Emma (Tilda Swinton), rosyjska emigrantka, która wtopiła się w burżuazyjną kulturę Milanu. Edo jest wstrząśnięty do głębi, kiedy jego przyjaciel i partner w interesach Antonio wyrusza w namiętny romans wraz z matką Edo, co zmieni ich rodzinę na zawsze.
Hollywoodzki gwiazdor Johnny Marco (Dorff) mieszka w dekadenckim hotelu Chateau Marmont. Jeździ czarnym ferrari, ma nieograniczony dostęp do wszelkich używek, a wokół niego kręci się pełno dziewczyn gotowych spełniać jego kaprysy. Nieoczekiwanie w życie tabloidowego celebryty wkracza jedenastoletnia Cleo (Fanning) – córka Johnny'ego z małżeństwa, które dawno się rozpadło. To dzięki niej Johnny odkrywa, jak pusty i nieciekawy jest świat, w którym się obraca. Czy znajdzie w sobie siłę, by to zmienić?

Wałkonie

7,2
Trzeci film wyreżyserowany przez Federico Felliniego obrazuje historię pięciu przyjaciół, zbliżających się już do progu 30 lat. Żyją oni niezobowiązującym, "dziecięcym" życiem, wymigując się od poważnych obowiązków oraz pracy, od których preferują szwędanie się po nocach i grę w bilard. Wszystko zaczyna się jednak komplikować, kiedy Fausto (Franco Fabrizi) się żeni, a od Alberto (Alberto Sordi) odchodzi siostra zostawiając jego i matkę niemal bez środków do życia. Przyjaciele zdają sobie sprawę, że trzeba znaleźć pracę i zmierzyć się z "dorosłym" życiem. Nie okaże się to jednak proste.


Po śmierci męża, Rosaria Parondi z czterema synami - Simone, Rocco, Ciro i najmniejszym Lucą - wyrusza do Mediolanu. Jeszcze za życia ojca wyjechał tam najstarszy syn - Vincenzo, i on teraz musi się zatroszczyć o przyszłość reszty rodziny. Vincenzo zdobywa tanie lokum dla rodziny, ale utrzymać wszystkich nie jest w stanie. Pierwszy zarobek, który trafia się braciom, to uprzątanie śniegu, oglądanego przez nich po raz pierwszy w życiu. Wkrótce Simone angażuje się jako bokser. Talent bokserski ma też Rocco, ale nie lubi walki. Próbuje pracować w farbiarni, lecz wkrótce zostaje wzięty do wojska. On jeden wie, że Simone ma już na sumieniu kradzież.
Mediolan rok 1640. Bracia Ferrante i Ippolito zakochują się w tej samej kobiecie, pięknej Livii Cornero. Pewnego dnia dochodzi do tragedii. Wskutek fatalnego zbiegu okoliczności Livia zostaje zabita przez Ippolito. Po tym wydarzeniu bracia opuszczają Mediolan. Ferrante zostaje sławnym piratem, natomiast Ippolito francuskim szpiegiem.
Amerykański ochotnik na froncie I wojny światowej zakochuje się w sanitariuszce.
Sophia Loren gra w trzech zupełnie nie połączonych ze sobą epizodach. Trzy typy kobiet - Adelina, Anna i Mara - w zasadzie bardzo różnią się między sobą, jednak mają coś co łączy je wszystkie - sposób w jaki osiągają wyznaczony przez siebie cel.
Cud w Mediolanie” zrealizowany trzy lata po “Złodziejach rowerów” przez duet Vittorio De SicaCesare Zavattini świadczy o odwrocie włoskiego reżysera od czystego neorealizmu. Jest tym dla De Sici, co „Noce Cabirii” dla Federico Felliniego – problemy społeczne powojennych Włoch ustępują rzeczywistości sacrum i profanum, pobożności instytucjonalnej i ludowej, mieszance pogaństwa i religii. To, co w „Złodziejach rowerów” de Sica jedynie zaznaczył na marginesie poprzez wprowadzenie postaci wróżbitki, w “Cudzie w Mediolanie” wybucha z pełną, prostoduszną siłą. Mały Totò znaleziony w zagonie kapusty, a obdarzony łaską czynienia cudów, ratuje swych przyjaciół z opresji i sprawia, że ulatują na miotłach do nieba, zostawiając za sobą pałace bogaczy, lepianki żebraków i przepych Duomo. Nakręcony w 1951 roku film de Sici został nagrodzony Złotą Palmą wraz ze szwedzkim filmem „Fröken Julie”, ekranizacją dramatu Strindberga, w którym panna z arystokratycznych sfer zakochuje się w służącym. Tym żyła Europa początku lat 50.
Niemiecki cesarz Federico Barbarossa, podbija kolejne królestwa powiększając swoje imperium. Gdy Mediolan odrzuca jego ofertę rozejmu germanie, wyruszają by zniszczyć niepodległe włoskie miasto. Po ciężkich walkach Barbarossa zdobywa miasto, a jego upokorzonych mieszkańców rozsyła w różnych kierunkach. Myśląc, że to koniec Barbarossa wyrusza na dalsze podoje. W tym czasie wygnańcy z Mediolanu organizują przeciw niemu bunt, na którego czele staje kompania śmierci.
12 grudnia 1969 r. bomba podłożona w banku w Mediolanie zabiła 17 osób. O tę szokującą zbrodnię włoska policja najpierw obwiniała anarchistów.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…