Filmy zwłoki, ss

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje zwłoki, ss. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Co ukształtowało Hannibala - kanibala? Dlaczego bardzo inteligentne dziecko zamieniło się w potwora? Film pokazuje dzieciństwo i młodość Lectera. Traumatyczne przeżycia z dzieciństwa odciskają piętno na jego przyszłym postępowaniu. Utrata matki i ojca była tylko preludium do przyszłych wydarzeń. To zamordowanie siostry przelało czarę goryczy.
Abel to dwuznaczna postać. Od najmłodszych lat pozbawiony ciepła i radości nie może nawiązać porozumienia w świecie dorosłych. Jego życie całkowicie odmieni wybuch II wojny światowej. Abel trafia do ośrodka szkoleniowego dla członków Hitlerjugend.

Katyń

6,6
Akcja Post mortem rozgrywa się po wojnie. Matka, żona i córka polskiego oficera czekają na jego powrót z obozu. Zaniepokojone jego przedłużającą się nieobecnością postanawiają rozpocząć poszukiwania.


Pianista

8,2
Biografia Władysława Szpilmana, wybitnego polskiego pianisty żydowskiego pochodzenia, który przeżył piekło wojny.
Historia Żydówki, Racheli Stain, która po ucieczce przed transportem do obozu koncentracyjnego trafia do holenderskiego ruchu oporu. Wkrótce zostaje podwójną agentką. Film oparty jest na faktach.
Film przedstawia przygotowania i realizację zakrojonej na szeroką skalę alianckiej operacji "Market Garden", która po sukcesie lądowania w Normandii miała utorować im drogę do przemysłowego serca III Rzeszy. Cały plan opierał się na zdobyciu kluczowych mostów, umożliwiających szybką i łatwą przeprawę przez Ren. Aby tego dokonać alianci zrzucają swoje jednostki powietrzno-desantowe w pobliżu mostów. Po kilku godzinach zaciętych walk mosty po kolei odbijane są z rąk Niemców, wszystkie prócz Arnhem, gdzie natrafiono na przeważające siły wroga . Tam garstka spadochroniarzy zamiast atakować rozpoczyna, desperacką obronę.
Film przedstawia fikcyjną historię, w której Niemcy praktycznie wygrały II wojnę światową. Akcja rozpoczyna się w 1964 roku. Jedynym problemem Hitlera jest ciągły konflikt z ZSRR i dlatego pragnie pokoju z USA. Ostatecznym dowodem przyjaźni pomiędzy mocarstwami ma być wizyta amerykańskiego prezydenta w Berlinie. Kilka dni wcześniej oficer SS - Xavier March (Rutger Hauer), rozpoczyna śledztwo w sprawie domniemanego zabójstwa ważnego członka partii. W tym samym czasie do Berlina przybywa amerykańska dziennikarka Charlie Maguire (Miranda Richardson), która chwile po przyjeździe otrzymuje od obcego mężczyzny kopertę z tajemniczym zdjęciem z czasów wojny. Wkrótce okaże się, że obie sprawy łączą się i dotyczą największego sekretu Trzeciej Rzeszy.
Na niewielkiej stacji podczas II wojny światowej swoją pierwszą w życiu pracę rozpoczyna świeżo upieczony absolwent szkoły kolejarskiej Miloš Hrma. Właśnie tam wchodzi w dorosłe życie i przeżywa inicjację seksualną, by z młodzieńca stać się prawdziwym mężczyzną.
Oskar w dniu swoich trzecich urodzin podejmuje decyzję, że nigdy nie dorośnie. Realizację tego dziwnego przedsięwzięcia ułatwia mu wypadek - spada ze schodów w piwnicy i przez resztę życia rzeczywiście nie rośnie. Mamy więc do czynienia z malcem o nadąsanej twarzy i małych oczkach, który nigdzie się nie rusza bez swojego blaszanego bębenka i tłucze weń z niezrozumiałym zapamiętaniem. Umie także krzyczeć tak głośno, że wokół szyby pękają. Ekranizajca powieści jest kroniką życia małego Oskara, a także protestem jednostki wobec koszmaru II wojny światowej.
27 stycznia 1945 roku, w dniu wyzwolenia obozu w Oświęcimiu, dla bohaterów opowieści - grupy Włochów, rozpoczyna się nowy okres w życiu - powrót do domu, a zarazem żmudny proces uczenia się na nowo normalnej rzeczywistości. Primo Levi - chemik z Turynu - ma przed sobą najdłuższą drogę; jego tułaczka trwa niemal rok. Pokonując kolejne etapy wędrówki uczy się sztuki przetrwania: zarabia pieniądze handlując z rosyjskimi żołnierzami; zdobywa całkowicie nowe dlań doświadczenia. Droga bohaterów wiedzie przez Polskę, Ukrainę i Związek Radziecki. Ich oczami oglądamy świat, który próbuje otrząsnąć się ze skutków wojny. Dla Primo roczna niemal tułaczka jest w istocie czasem bolesną, przede wszystkim jednak oczyszczającą wędrówką w głąb samego siebie, odkrywaniem najskrytszych pokładów świadomości i podświadomości. Jej ostatnim etapem jest próba opisania doznanych doświadczeń również w imieniu tych, których pochłonęła wojna.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…