Filmy relacja ojciec-syn, próba

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje relacja ojciec-syn, próba. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Glee

7,1
Chór Glee liceum McKinleya miał kiedyś na swoim koncie wybitne osiągnięcia, ale seria skandali sprawiła, że w parę lat później stał się zbieraniną szkolnych loserów i nieudaczników. Will Schuester, młody, pełen entuzjazmu nauczyciel podejmuje się herkulesowej pracy, której celem jest przywrócenie zespołowi jego dawnej chwały. Will pokłada swoje nadzieje w dwójce prawdziwie utalentowanych uczniów: Rachel – pełnej energii perfekcjonistce, przekonanej, że Glee to dla niej bilet do sławy oraz w Finnie - popularnym zawodniku szkolnej drużyny futbolowej, który wygląda jak gwiazdor filmowy, ma równie gwiazdorski głos i za wszelką cenę stara się zachować twarz przed swoją świętoszkowatą dziewczyną i kolegami z drużyny. Will gotowy jest zrobić wszystko co w jego mocy, by zespół odzyskał dawną reputację, nawet jeżeli wszyscy wokół sądzą, że ich styl tańca i świecące stroje z pewnością nie zapewnią im pierwszych miejsc na listach przebojów.
Jak ojciec i syn temat rodem z pierwszych stron gazet przekuwa w subtelną refleksję nad ojcostwem. Rodzina Nonomiya odkrywa, że od sześciu lat wychowuje nie swoje dziecko - ich syn został podmieniony z innym chłopcem w szpitalu. Szybko odnajdują drugą poszkodowaną rodzinę i równie szybko sprawę rozwiązują w sądzie. Decyzje zapadają, ale dylematy i emocjonalne rozdarcie pozostają. Każdy rodzic czuje się przywiązany do dziecka, które przez lata wychowywał, jednocześnie mając potrzebę zajmowania się prawowitym potomkiem. Metodą stopniowego oswajania synów z nowym otoczeniem rodziny rozpoczynają proces zamiany dzieci, ale im większy porządek zaprowadzają w swoim życiu, tym większy chaos odczuwają w swoich sercach i głowach.
Ekscentryczna wdowa pani Henderson (Judi Dench), właścicielka wodewilu na londyńskim Soho wystawia na próbę skostniałe obyczaje przesiąknięte puddingiem i five’o’clock tea. Przy pomocy zręcznego impresario (Bob Hoskins) wywraca do góry nogami nocne życie miasta. Jej wystawiany na granicy brytyjskiego prawa, pełen pikantnej rozrywki show z nagimi modelkami to z jednej strony kpina z politycznej poprawności, z drugiej - udany zamach na erotyczny monopol Moulin Rouge. W teatrze Pani Henderson każdy znajdzie to, co lubi najbardziej.


Sheffield w Anglii. Po zamknięciu okolicznej huty, wielu mieszkańców traci pracę. Dwóch przyjaciół postanawia stworzyć grupę, która będzie zajmować się męskim striptizem. Dołączają do nich kolejni sfrustrowani mieszkańcy miasta.
Młody mąż i ojciec Ted Kramer (Dustin Hoffman) kocha nie tylko swą rodzinę, ale i pracę, która pochłania mu większość czasu. Gdy pewnego wieczoru wraca do domu, jego żona Joanna (Meryl Streep) nie szczędzi mu gorzkich słów. Oświadcza mężowi, że go opuszcza i powierza mu opiekę nad ich sześcioletnim synem. Ted uczy się, jak być ojcem starając się nie zaniedbywać przy tym obowiązków zawodowych. Kiedy wydaje mu się, że zaczął się sprawdzać w nowej roli, Joanna powraca - chce odzyskać syna i nie ma zamiaru poddać się bez walki.

Ajlawju

5,8
Łodzianin Adaś Miałczyński - krytyk literacki, dawniej próbujący swych sił w poezji - marzy o wielkiej miłości. Na czyimś ślubie zwraca na siebie uwagę atrakcyjnej blondynki, która okazuje się być Gosią (w pierwszej chwili nie rozpoznał jej) - jego znajomą sprzed wielu lat, kiedy oboje studiowali. Spędzili wówczas razem jedną noc, podczas której nic pomiędzy nimi nie zaszło... i na tym się skończyło. Czas ich rozdzielił, lecz teraz wystarczyła krótka wymiana spojrzeń, by zakochali się w sobie bez pamięci. Adaś będzie od tej pory spędzać "pół życia" w pociągach relacji Łódź-Wrocław (gdzie mieszka Gosia) i powrotnej. Gosia została nauczycielką. Pięć lat temu rozwiodła się z mężem. Po rozwodzie jest również Adaś. Oboje mieszkają z byłymi współmałżonkami i już prawie dorosłymi dziećmi: ona z córką, on z synem. Nocą, nad Odrą, Gosia i Adaś kochają się po raz pierwszy. Potem w łóżku wyznają sobie miłość, na której już wkrótce cieniem położą się ich cechy charakteru - jego obsesja na punkcie czasu i punktualności ("wariuje", gdy Gosia nie telefonuje o umówionej porze lub spóźnia się na spotkanie) oraz chorobliwa zazdrość, idąca w parze z kompleksem na punkcie własnej sprawności seksualnej; natomiast u niej pociąg do alkoholu. Ich związek, oparty na zasadzie przyciągania się przeciwieństw (ona jest ekstrawertyczką ze skłonnościami do nimfomanii, on - introwertykiem) to pasmo erotycznych rozkoszy, ale i cierpień, spowodowanych okresowymi stanami wzajemnej niepewności co do uczuć drugiej strony oraz częstymi rozstaniami. Wahadło wychyla się to w jedną, to w drugą stronę: między kochankami dochodzi do kłótni, awantur, a nawet rękoczynów, a potem znów oboje idą do łóżka i są mniej lub bardziej szczęśliwi. Największym utrapieniem będzie dla obojga długa rozłąka po wyjeździe Adasia na stypendium do USA. W szalejącej z tęsknoty Gosi, a zwłaszcza w odchodzącym od zmysłów stypendyście wyzwoli ona "zastępcze" reakcje i zachowania seksualne, o które wcześniej by siebie nie podejrzewali. Czy ich miłość wytrzyma tę próbę?
Carla, miejscowego rybaka, znaleziono martwego, zaplątanego we własne sieci. Na jego głowie jednak widać było wyraźnie poważne obrażenia. Ludzie z wioski zaczęli snuć podejrzenia, że został on zamordowany. W spokojnym dotąd San Piedro rozpoczyna się proces o popełnienie morderstwa, który zakłóca spokój. Anty japońskie, powojenne uczucia nadal głęboko tkwią w tej społeczności. Podejrzenie o zbrodnię pada na innego rybaka Kazuo (Rick Yune), który chował uraz do rodziny Carla. Ishmael Chambers (Ethan Hawke), lokalny reporter, być może zna informacje, które oczyściłyby z zarzutów Kazuo. Czy jednak zdobędzie się na odwagę, by zdradzić przed sądem swoją kochankę zamieszaną w incydent? Kiedy Chambers potwierdza dokonanie zbrodni, ślady prowadzą go do wstrząsającego odkrycia.
Po śmierci syna, Macon Leary (William Hurt), autor przewodników dla leniwych podróżników, nie potrafi odnaleźć się w życiu. Jego żona także ma problemy z powrotem do codzienności, dlatego postanawia, że najlepiej będzie, jeśli się rozstaną. Wkrótce Macon spotyka na swej drodze niezwykłą kobietę, której, jak się zdaje, udaje się przywrócić go do normalności. W tym samym czasie Sarah (Kathleen Turner) uświadamia sobie, że ich małżeństwo zasłużyło na jeszcze jedną próbę. Macon musi dokonać wyboru.
Opowieść o dwójce dzieci, które uciekają z domu w poszukiwaniu ojca. Dwunastoletnia Voula i o siedem lat młodszy Aleksander przemierzają Grecję, dążąc do coraz bardziej iluzorycznego celu, jakim są Niemcy. Po drodze natykają się na obojętność i okrucieństwo świata dorosłych, którego jedyną jasną stroną jest młody aktor, Orestes. Voula zakochuje się w młodzieńcu, choć jej uczucie będzie jednostronne i nieszczęśliwe. Wędrówka bohaterów stanowi więc naukę o dorosłości, którą wyznacza samotność, bezdomność, strach i cierpienie.
Historia rozgrywa się w latach 60-tych, w małym baskijskim miasteczku. U samotnych sióstr: Marii i Rosy mieszkają dwaj młodociani siostrzeńcy: Javier i Juan. Ich matka została w gospodarstwie na wsi, a synów wysłała do miasta na nauki. Chłopcy, w towarzystwie najlepszego kolegi Carlosa często odwiedzają opuszczony dom na peryferiach miasta, gdzie kiedyś popełniono morderstwo...
Słowa kluczowe

Proszę czekać…