Filmy synagoga

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje synagoga. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Judith i Larry przeżyli w małżeństwie dwadzieścia szczęśliwych lat. W każdym razie tak wydawało się Larry'emu. Gdy pewnego dnia Judith zażądała rozwodu, zaskoczony mąż mógł powiedzieć tylko jedno: „Ja przecież nic nie zrobiłem”. Mimo wszystko Larry postanowił podjąć poważne kroki aby ratować swoje małżeństwo. Niestety okazuje się, że im bardziej się stara, tym bardziej los mu nie sprzyja. Gdy załamany Larry przypadkowo odkrywa opalającą się topless sąsiadkę, posiadaczkę niebieskich oczu, czerwonego forda mustanga i... marihuany, jego życie zaczyna nabierać kolorów. W każdym razie tak mu się wydaje.
Profesor jednego z prestiżowych amerykańskich uniwersytetów zostaje zwabiony przez swego brata bliźniaka, drobnego plantatora marihuany, do ich rodzinnego miasta. Tutaj chce, przy jego pomocy, zająć miejsce lokalnego lorda narkotykowego.
Aaron prowadzi koszerny sklep mięsny w dzielnicy zamieszkałej przez ultra-ortodoksyjnych Żydów. Wraz z żoną i czterema synami wiedzie spokojne, pobożne życie. Zostaje ono zakłócone pojawieniem się zagubionej duszy – studenta Ezriego, który budzi w Aaronie zakazane uczucia.


25-letnia Marie-Line (Louane Emera) prowadzi niepewne życie w Le Havre, gdzie opiekuje się swoim przygnębionym ojcem. Dynamiczna i wesoła młoda kobieta o różowych włosach jest kelnerką w kawiarni. Wśród klientów jest Alexandre (Victor Belmondo), student, z którym rozpoczyna romans, oraz zrzędliwy sędzia, który bez przerwy popija whisky. Alexandre odsuwa się od niej. Marie-Line uderza go i zastaje sędziego w sądzie, kiedy ma zostać osądzona. Zostaje zobowiązana do zapłacenia odszkodowania i traci pracę. Sędzia, obecnie nieposiadający prawa jazdy, proponuje Marie-Line, żeby została jego kierowcą na miesiąc za wynagrodzeniem.

Fanatyk

7,6
Danny jest młodym człowiekiem kwestionującym to, czego nauczył się w dzieciństwie - nie może pogodzić się z tym, co jest zapisane w Torze. Buntuje się przeciwko religii, w której wyrósł, Bogu, Jego nieskończoności oraz temu, że to On feruje wyroki wegług swoich własnych - nieznanych nam, śmiertelnikom sądów. Sam nie wie którą drogą pójść - czy tą, zgodną z jego religią, czy wyznawać faszystowską koncepcję czystości rasy? Którą drogę wybierze?
Owdowiała zamożna Żydówka, starsza pani mieszkająca w Atlancie nie jest zdolna samodzielnie prowadzić samochód, więc jej syn nalega, by pozwoliła mu zatrudnić dla niej szofera, co w owych czasach (lata 50-te) oznaczało, że będzie nim czarnoskóry. Mimo oporów staruszka otrzymuje do dyspozycji kierowcę, Hoke'a. Początkowo niechętnie nastawiona do projektu, despotycznie narzuca szoferowi drogę przejażdżki, ale wkrótce Hoke dzięki swemu ujmującemu charakterowi zdobywa jej zaufanie. Film powstał na podstawie sztuki teatralnej i trzyma się tej konwencji. Przedstawia dwudziestoletni okres spędzony wspólnie na przejażdżkach jako pretekst do pokazania rodzącej się stopniowo nietypowej zażyłości między dwoma światami dając świadectwo prostej prawdzie, że przyjaźń jest w stanie pokonać wszelkie bariery.
Jake Schram (Ben Stiller) i Brian Kilkenny Finn (Edward Norton) przyjaźnią się od lat. Mieszkają w Nowym Jorku, są przystojni, samotni, obaj uchodzą za ludzi sukcesu. Pewnego dnia w ich życiu nieoczekiwanie pojawia się piękna Anna Reilly (Jenna Elfman), o której względy rywalizowali będąc dziećmi. Anna, której nie widzieli od czasu, gdy wszyscy mieli po trzynaście lat, jest dziś przebojową kobietą interesu i z miejsca podbija ich serca. Między przyjaciółmi zawiązuje się niezwykły trójkąt uczuciowy, tym bardziej osobliwy, że Jake jest rabinem, a Brian - katolickim księdzem...
Gdzieś w głębi Rosji, w niewielkiej Anatewce żyje mała społeczność żydowska. Na jej losy i codzienność spoglądamy oczami ubogiego mleczarza, Tewiego. Mimo prostego życia, patrzy on na świat w sposób mądry i przenikliwy. Jego rodzina i znajomi zmagają się z niemałymi trudnościami szarej rzeczywistości.

Kabaret

7,6
Berlin, wczesne lata 30. XX w. Marząca o karierze gwiazdy Sally Bowles występuje w podrzędnym kabarecie "Kit-Kat Klub" . Poznaje Briana Robertsa, młodego Brytyjczyka, który przybył tu, by doskonalić swoją znajomość niemieckiego i udzielać lekcji angielskiego. Z czasem rodzi się między nimi głębsze uczucie. Pierwszymi uczniami Briana zostają przyjaciel Sally, Fritz Wendel, oraz bogata żydowska dziewczyna Natalia Landauer. Niebawem Sally zyskuje nowego wielbiciela, barona Maximiliana von Heune, który otacza opieką ją i Briana. Po pewnym czasie Sally wyznaje, że została kochanką barona. Zaskoczony Brian oznajmia jej, że arystokrata także z nim nawiązał intymne stosunki. Historie głównych bohaterów nakreślone zostały na tle życia "Kit-Kat Klubu", będącego swoistym krzywym zwierciadłem, w którym odbija się rzeczywistość Niemiec ogarnianych przez falę nazizmu. Akcję puentują piosenki i skecze wykonywane na scenie. Ich pozorna wulgarność doskonale współgra z postępującym upadkiem moralnym w realnym świecie, a celne i dowcipne komentarze konferansjera stanowią aluzję do aktualnych wydarzeń.
Francuski przemysłowiec Victor Pivert, znany jest ze swego nieco wątpliwego stosunku do obcokrajowców. Szczególną niechęcią darzy Żydów. Kiedy nieoczekiwanie musi uciekać przed policją, przestępcami... oraz własną żoną, jak na ironię, przyjdzie mu ukrywać się przebranym za rabina. Wtedy także zmieni swoje poglądy...
Słowa kluczowe

Proszę czekać…