Filmy restauracja, apodyktyczna matka

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje restauracja, apodyktyczna matka. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Zwierzęta nocy

6,9
7,0
Przed piętnastoma laty Susan Morrow opuściła męża, Edwarda, ambitnego pisarza w wiecznym kryzysie twórczym. Dziś Susan jest właścicielką galerii i szczęśliwą małżonką innego mężczyzny. Któregoś dnia otrzymuje od Edwarda rękopis jego pierwszej książki, brutalnego thrillera, który Susan interpretuje jako symboliczną zemstę za rozstanie. Poznajemy koleje losu Tony’ego Hastingsa, profesora matematyki, i jego rodziny. Hipnotyczna, tajemnicza, przerażająca treść książki sprawia, że Susan z trudem rozpoznaje rzeczywistość, w której się znajduje. Oba plany (realne życie i fabuła książki) mieszają się, zamazują, przeplatają. Mroczna historia z kart powieści zmusza Susan do zmierzenia się z ciemnością, jaka kryje się w jej sercu i przeszłości…

Wygrany

6,0
Oliver (Paweł Szajda), młody amerykański pianista polskiego pochodzenia, nie wytrzymując presji matki i wyrachowanego agenta, po rozstaniu z żoną przyjeżdża do Polski, gdzie zrywa europejskie tournee. Traci wszystko: miłość, uznanie i świetnie zapowiadającą się karierę, ma przy tym do spłacenia olbrzymi dług. W hotelowym barze spotyka Franka (Janusz Gajos), byłego profesora matematyki, namiętnego gracza i znawcę wyścigów konnych. Dzięki niemu pianista poznaje Kornelię (Marta Żmuda Trzebiatowska), piękną, nieco tajemniczą kobietę, która staje mu się coraz bliższa.

Pianistka

7,0
Erika Kohout (Isabelle Huppert) to czterdziestoletnia nauczycielka gry na fortepianie w konserwatorium w Wiedniu. Jest bardzo poważana ze względu na swój niezwykły talent i silną dyscyplinę, ale poznano ją również jako ostrą i wymagającą nauczycielkę. Choć jest kobietą w średnim wieku, wciąż mieszka razem z matką (Annie Girardot), z którą jest silnie związana i po której odziedziczyła surową naturę. Nie ma męża, ani kochanka, ale swoje potrzeby emocjonalno-seksualne umie zaspokajać i to w niestandardowy sposób. Regularnie bywa w kinach porno i peepshowach, gdzie uwalnia się spod wpływu matki. Jej seksualizm jest mieszanką chorobliwego voyeuryzmu (podglądactwa) i praktyk masturbacyjnych o podłożu masochistycznym. Erotyczny świat Eryki i jej codzienne życie nauczycielki biegną różnymi drogami. Jednak pewnego dnia, jeden z jej studentów – Walter (Benoit Magimel) postanawia ją uwieść...


W 1939 roku Joan Crawford jest jedną z największych hollywoodzkich gwiazd. Jednak nie czuje się szczęśliwa. Mówi swojemu partnerowi, prawnikowi Gregowi Savittowi, że czuje się samotnie mieszkając w wielkiej posiadłości w Brentwood jedynie ze swoją sekretarką i gosposią. Ten aranżuje dla niej adopcję małej dziewczynki, której aktorka nadaje imię Christina. Film powstał na podstawie biografii hollywoodzkiej aktorki, którą napisała jej adoptowana córka.
Trzymający w napięciu dramat psychologiczny o na pozór niespokrewnionych ze sobą ludziach, skupia się wokół zamordowania dziewczyny o imieniu Krista. Jednak po wysłuchaniu każdej z historii, poszczególne elementy zagadki zgonu dziewczyny łączą się ze sobą i ukazują łańcuch wydarzeń, które doprowadziły do jej śmierci.
Młoda, utalentowana i zbuntowana Bliss (Ellen Page) ma dosyć życia w prowincjonalnym teksańskim miasteczku. Nudzą ją jedyne miejscowe atrakcje: mecze futbolowe organizowane na zmianę z konkursami piękności. Dziewczyna chce się wyrwać stąd za wszelka cenę. Pewnego dnia wpada jej w ręce ulotka z informacją o Roller Derby, czyli kobiecych wyścigach na rolkach, w trakcie których zawodniczki używają wszelkich możliwych metod (łącznie z pięściami), aby usunąć przeciwniczkę z toru. Bliss stawia wszystko na jedną kartę. Kłamie na temat swojego wieku, aby dostać się na listę uczestniczek, organizuje własną drużynę, kłóci się z rodzicami – i bardzo ciężko pracuje, aby odnieść sukces na torze. Nowe przyjaźnie, konflikty, miłosne zauroczenia – życie nastolatki zmienia się o 180 stopni…
Rose Hovick (Rosalind Russell) ma dwie córki. Chciałaby, aby młodsza z nich June (Morgan Brittany) stała się słynną postacią i występowała na scenie, jednak w tym samym czasie ignoruje starszą. Wydaje się, że jest ona mniej obdarowana talentem przez los. Jednak June nie wytrzymuje presji matki, a ta wtedy przelewa swoje ambicje na osobę Louise. Dziewczyna zaczyna odnosić sukcesy jako Gypsy, ale to nadal nie zadowala niezaspokojonej matki.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…