Filmy teatr, prowincja

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje teatr, prowincja. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Roman Kolatorski mieszka w małym miasteczku na prowincji, ma zdolności aktorskie na miarę amatorskiego teatrzyku, w którym się udziela. Ale aspiracje, jak się wkrótce okaże, znacznie większe. Dostaje zatrudnienie jako zaopatrzeniowiec w miejscowych zakładach odzieżowych. Tym razem jego rola aktorska ma być odgrywana w centrali w Warszawie, skąd ma zdobywać niezbędne komponenty do produkcji. Idzie mu wyśmienicie, ale Romanowi to za mało, stawia coraz wyżej poprzeczkę swoim zdolnościom aktorskim.
Ekranizacja opowiadania Aleksego Tołstoja. Aktorka Olga Siemionowna marzyła o wielkiej sławie. Dla kariery poświęciła życie osobiste i małżeństwo. Występy w teatrach prowincjonalnych nie przyniosły upragnionej sławy. Jazykowa nie odniosła sukcesu, a po latach popadła w rutynę. Olga jako dojrzała kobieta zaczyna żałować podjętych kiedyś decyzji. Gotowa jest zrezygnować z uprawiania zawodu, który przyniósł jej tylko rozczarowanie. Chciałaby wrócić do męża, którego przed laty zostawiła. Ale czy Jazykow pragnie tego samego?

Belfast

7,0
8,1
To opowiedziana z humorem niezwykle osobista opowieść o dzieciństwie pewnego chłopca w czasie zgiełku późnych lat sześćdziesiątych.


W małym prowincjonalnym teatrze Krzysztof, wraz z grupą swoich kolegów, przygotowuje inscenizację "Wyzwolenia" Wyspiańskiego. Przygotowaniem przedstawienia zajmuje się znany reżyser z Warszawy. Krzysztof jest najlepszym aktorem w zespole, więc reżyser obsadza go w głównej roli Konrada. Aktor wiąże z tym przedstawieniem duże nadzieje, wierzy, że ta rola będzie przełomem w jego karierze. Niestety, wkrótce dochodzi do konfliktu z reżyserem, który nie traktuje swojego zadania zbyt poważnie i odrzuca ambitne pomysły Krzysztofa. Próba buntu nie na wiele się zdaje, dodatkowo spadają na niego kłopoty domowe…
Zbliża się kres "komuny" w Polsce. Krzysztof zostaje wyrzucony ze szkoły za kolportaż ulotek. Trafia do nowego liceum, do klasy IVa. Tworzy zgraną paczkę kumpli, młodych gniewnych, zaangażowanych w polityczną działalność, zakładają teatr polityczny. Za kilka miesięcy matura - egzamin dojrzałości. Czy go zdadzą?
Lata osiemdziesiąte XIX wieku. Objazdowa trupa teatralna ma zamiar wystawić w Bochni „Hamleta”. Całą grupą kieruje starsza aktorka, której kochankiem jest Hipolit. W nim z kolei zakochana jest utalentowana Dziunia. Zespół na przemian odnosi sukcesy i porażki. Nie wszyscy dostrzegają talent Dziuni. Bogaty hrabia widząc jej aktorskie umiejętności, stara się namówić ją na wyjazd do zachodniej Europy.
Wypalony reżyser filmowy, nie ma już weny aby nakręcić kolejny film. Ucieka w świat fantazji przed przytłaczającym go otoczeniem.
Powikłane losy dwóch kobiet, które muszą walczyć przeciwnościami rzucanymi im przez los. Teresa i Linka występują razem w kabarecie, gdy ten upada, muszą szukać pracy w prowincjonalnym miasteczku. Tam nie zagrzewają długo miejsca, ponieważ teatrzyk nie wytrzymuje próby czasu, a Linka nie występuje z powodu ciąży. Zastanawia się nad jej przerwaniem, jednocześnie planując powrót do Warszawy, gdzie pozostał ojciec dziecka.
Do prowincjonalnego miasteczka na występy gościnne przyjeżdża znana aktorka Jelena Kruczinina (Alla Tarasova). To jej miasto rodzinne. Niegdyś tu mieszkał jej ukochany mężczyzna i syn Grisza. Ukochany rzucił ją dla bogatej narzeczonej, a dziecko ponoć umarło… I oto minęło 17 lat, Kruczinina wywarła duże wrażenie na miejscowej publiczności. Młody aktor Nieznamow (Vladimir Druzhnikov) z lokalnego teatru jest rozgoryczony z powodu trudnego dzieciństwa, jakie musiał przeżyć bez matki, dlatego jest oburzony na wieść, że Kruczinina także porzuciła swoje dziecko...

Mistrz

7,1
Autorem dramatu jest Zdzisław Skowroński, który napisał sztukę dla 70-letniego wówczas aktora, Janusza Warneckiego, człowieka schorowanego, u schyłku kariery zawodowej. Przedstawia aktora tułającego się w młodości po prowincjonalnych teatrach, człowieka, który przeżył Pawiak, okupację, poniżenie i wielkie cierpienie. Przeszłość powraca we wspomnieniach młodego aktora, który kreuje postać mistrza sprzed wielu lat. W czasie okupacji przygotowuje się do roli „Makbeta”, wierząc, że zagra wymarzoną rolę po wojnie. Kiedy zjawia się gestapo, zabiera zakładników, zostawiając mistrza, który ma dokumenty księgowego…
Słowa kluczowe

Proszę czekać…