Bohaterem "400 batów" jest 13 letni Antoine Doinel (Jean-Pierre Léaud). Chłopiec niespecjalnie pasuje do otaczającej go rzeczywistości. Jest wrażliwy, pochopny, zagubiony. Wciąż popada w tarapaty, niespecjalnie bawi go szkoła, nie przepadają za nim nauczyciele. Także w domu nie znajduje zrozumienia - matka pochłonięta… zobacz więcej
Bohaterem "400 batów" jest 13 letni Antoine Doinel (Jean-Pierre Léaud). Chłopiec niespecjalnie pasuje do otaczającej go rzeczywistości. Jest wrażliwy, pochopny, zagubiony. Wciąż popada w tarapaty, niespecjalnie bawi go szkoła, nie przepadają za nim nauczyciele. Także w domu nie znajduje zrozumienia - matka pochłonięta jest sobą, a ojciec samochodami. Żadne z nich nie zauważa, że tuż obok nich kształtuje się żądna przygód, pragnąca wolności, bogata osobowość. Chłopiec pozostawiony sam sobie myśli o niebieskich migdałach. Świat go woła. Ciąg niefortunnych zdarzeń sprawia, że Antoine postanawia zmienić swoje życie. Rzuca szkołę i ucieka z domu. Największym marzeniem chłopca jest podróż nad morze. opis dystrybutora
Najważniejszy dla widza, który obejrzy ten film po pięćdziesięciu latach od jego premiery, jest fakt, że jest to w dalszym ciągu obraz żywy i interesujący. przeczytaj recenzję
Dialogi są bardzo naturalne, a aktorzy świetnie radzą sobie z otrzymanym materiałem. Podziw wzbudza w szczególności Jean-Pierre Léaud, który wcielił się w Antoine Doinela. przeczytaj recenzję
Możliwe spoilery Ciekawostki — - Film został nakręcony za pieniądze teścia Truffauta - Ignacea Morgensterna, który był właścicielem podupadającej firmy dystrybuującej filmy. Truffaut przekonał go, aby nabył prawa do rozpowszechniania we Francji radzieckiego filmu Michaiła Kałatozowa „Lecą żurawie”, który na festiwalu w Cannes w 1958 r. zdobył Złotą Palmę. Film odniósł kolosalny sukces i... zobacz więcej
Ta strona powstała dzięki ludziom takim jak Ty. Każdy zarejestrowany użytkownik ma możliwość uzupełniania informacji
o filmie.
Poniżej przedstawiamy listę autorów dla tego filmu:
Pozostałe
Proszę czekać…
Hulu, powtórka. To bardziej doświadczenie, niż fabuła. Fragmenty historii budujące obraz czasów i esencję tamtego życia. Po latach tylko lepiej "czuję" ten film