Ten reboot serialu z lat 80. opowiada historię osieroconej dziewczynki, która za sprawą magicznego miecza zmienia się w wojowniczkę She-Rę i staje do walki ze złem.
Roboty Hordy atakują Szepczący Las, sprawiając księżniczkom wiele kłopotów. Glimmer nie potrafi się odnaleźć w roli przywódcy, Catra — wręcz przeciwnie.
Catra, Entrapta i Scorpia wyruszają na północne rubieże, by odszukać technologię Pierwszych. Podąża za nimi drużyna Sea Hawka, który ma problemy w związku.
Drużyna dowiaduje się, że Krwawe Pustkowie wcale nie jest niezamieszkane. Adora postanawia zaufać lokalnej przywódczyni. Hordak mówi Entrapcie o Hordzie Primie.
Catra i Scorpia przybywają na Krwawie Pustkowie i nie mają problemów z aklimatyzacją. Razem z Huntarą grupa wchodzi na statek Mary, aby odtworzyć jej wiadomość.
Glimmer chce najechać Strefę Trwogi, ale matka nie ma zamiaru jej w tym pomóc… w przeciwieństwie do Shadow Weaver. Adora próbuje porozmawiać z Entraptą.
Kapitan Adora budzi się w Strefie Trwogi obok swojej najlepszej przyjaciółki Catry. Jest przekonana, że coś jest nie tak, ale tylko Scorpia przyznaje jej rację.
Glimmer wysyła Adorę, Mermistę, Bowa i Huntarę z misją odzyskania statku Mary. Niestety Horda ich wyprzedza. Catra poznaje zmiennokształtnego Kłopotowskiego.
Elberon organizuje przyjęcie dla Adory, Bowa i Swift Winda. Gdy Horda zastawia kolejną pułapkę, z pomocą przychodzi im mieszkanka wsi o imieniu Flutterina.
Catra zleca Scorpii znalezienie nagrań Entrapty, aby Hordak mógł udoskonalić swoją eksperymentalną technologię. Flutterina doprowadza do kłótni w drużynie.
Po katastrofalnej misji Mermista jest przekonana, że Horda ma szpiega w Bright Moon. Postanawia go zdemaskować, stosując metody z powieści kryminalnych.
Napięcie między Glimmer i Adorą rośnie, a morale drużyny spada. Sea Hawk, Bow i Swift Wind postanawiają się zabawić, ale sprawy wymykają się spod kontroli.