Filmy wiolonczelista

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje wiolonczelista. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Treme

6,6
Trzy miesiące po katastrofie wywołanej uderzeniem huraganu Katrina życie powoli zaczyna wracać do Nowego Orleanu. Mieszkańcy artystycznej dzielnicy Treme, zwyczajowo zamieszkałej w dużej części przez muzyków, sprzątają i remontują zniszczone domy.Wśród nich jest trębacz Antoine Batiste (Wendell Pierce), wiecznie zabiegany, nie mający czasu ani dla nowonarodzonej córki ani dwóch starszych synów z poprzedniego związku. Antoine jest frontmanem swojego zespołu Antoine Batiste and his Soul Apostles, ale dorabia również w lokalnym gimnazjum. Jego była żona LaDonna Batiste-Williams (Khandi Alexander) dzieli czas pomiędzy Nowy Orlean, gdzie prowadzi knajpę, a Batoun Rouge, gdzie mieszka jest drugi mąż wraz z synami. Rodzina nalega, żeby porzuciła Nowy Orlean i na stałe przeniosła się do stolicy stanu Luizjana, ale LaDonna, nie jest do tego pomysłu przekonana. Cały czas bowiem nie traci bowiem nadziei, że uda jej się odnaleźć zaginionego podczas huraganu młodszego brata, Davida.

Solista

6,8
6,7
Steve Lopez (Robert Downey Jr.), dziennikarz gazety z Los Angeles, w poszukiwaniu nowego tematu na swój artykuł natrafia na bezdomnego skrzypka Nathaniela Ayersa (Jamie Foxx), który twierdzi, że był studentem znanej szkoły muzycznej. Śledztwo dziennikarskie prowadzi do nowych faktów - Steve odkrywa, że uliczny muzyk od dzieciństwa uważany był za wielki talent, który Nathaniel rozwijał poprzez ciągłą grę na wiolonczeli. Lopez całym sercem zaczyna angażować się w pomoc Ayersowi, który stworzył barierę od otaczającego go świata.

Once

7,6
Przypadek sprawia, że między młodą kobietą, pochodzącą z Czech, a mężczyzną grającym na gitarze na ulicy, rodzi się przyjaźń. Obydwoje są w trudnej życiowej sytuacji, "po przejściach", nie wiedzą, co dalej robić. Znajomość pozwala na nowe przemyślenia, co rzuca zupełnie inne światło na przyszłość obojga.


Po trzydziestu latach bez spotkania, Marianne odwiedza swojego byłego męża, Johana. Trafia jednak w środek wojny jaką prowadzi jej były ukochany, jego syn Henrik i jego córka Karin. Henrik nienawidzi Johana, ale stara się od niego pożyczyć pieniądze. Karin ma iść do konserwatorium w Helsinkach, ale woli studiować w Hamburgu, wbrew woli ojca. Wszystkie stare rany zostaną otwarte i doprowadzą do smutnego finału.

Pianistka

7,0
Erika Kohout (Isabelle Huppert) to czterdziestoletnia nauczycielka gry na fortepianie w konserwatorium w Wiedniu. Jest bardzo poważana ze względu na swój niezwykły talent i silną dyscyplinę, ale poznano ją również jako ostrą i wymagającą nauczycielkę. Choć jest kobietą w średnim wieku, wciąż mieszka razem z matką (Annie Girardot), z którą jest silnie związana i po której odziedziczyła surową naturę. Nie ma męża, ani kochanka, ale swoje potrzeby emocjonalno-seksualne umie zaspokajać i to w niestandardowy sposób. Regularnie bywa w kinach porno i peepshowach, gdzie uwalnia się spod wpływu matki. Jej seksualizm jest mieszanką chorobliwego voyeuryzmu (podglądactwa) i praktyk masturbacyjnych o podłożu masochistycznym. Erotyczny świat Eryki i jej codzienne życie nauczycielki biegną różnymi drogami. Jednak pewnego dnia, jeden z jej studentów – Walter (Benoit Magimel) postanawia ją uwieść...
Frywolna komedia opowiadająca o erotycznych fantazjach i podbojach sławnego wiolonczelisty. Krytyk muzyczny Cornelius zbiera materiały do biografii muzyka. W tym celu zatrzymuje się na parę dni w jego posiadłości. Mimo to nie udaje mu się przeprowadzić wywiadu. Szybko okazuje się, że ciekawsze informacje uzyska, rozmawiając o nim z licznymi w jego życiu kobietami. Biograf, będąc w posiadaniu kompromitujących muzyka materiałów, postanawia to wykorzystać. Grozi, że je ujawni, jeśli wiolonczelista nie wykona kompozycji autorstwa Corneliusa.

Pożegnania

7,2
7,0
Daigo Kobayashi (Masahiro Motoki) jest oddanym wiolonczelistą, który traci nagle pracę, gdy jego orkiestra zostaje rozwiązana. Postanawia przenieść się wraz z żoną do swych rodzinnych stron i tam ułożyć sobie na nowo życie. Szukając pracy odpowiada na ogłoszenie zatytułowane "Okuribito" (odjazdy) myśląc, iż jest to praca w agencji turystycznej. Okazuje się jednak, że jest to praca w domu pogrzebowym polegająca na składaniu ciała zmarłego do trumny i przeprowadzaniu go "na drugą stronę". Gdy całe otoczenie Daigo patrzy na jego nową pracę z niechęcią, on paradoksalnie odbiera swoją pracę jako sztukę "nokanshi", w której staje się strażnikiem bramy życia i śmierci.
Kapela Los Bando Immortale, którą tworzą nastolatkowie Axel i Grimsen oraz dużo młodsza od nich wiolonczelistka Thilda, zakwalifikowała się na mistrzostwa norweskiego rocka w Tromsø. W wyprawie na festiwal pomaga im, z miłości do muzyki, nieco starszy Martin, który „wypożycza” od ojca dość niezwykły kamper. Ich zwariowana podróż oraz wieńczący ją występ są pełne rockowej energii i niosą sporą dozę optymizmu oraz zabawy.
Slava, mieszkający w Petersburgu, przygotowuje się do recitalu wiolonczelowego. Tytuł filmu sugeruje, że w centrum wydarzeń znajdzie się matka Slavy, a jednak to jego ojciec staje się bohaterem filmu i pod wpływem syna i relacji z nim zmienia się. Slava gra w hokeja i można podejrzewać, że to męskie zajęcie bardziej podoba się ojcu niż muzyka. Ojciec pije, a Slava usilnie i bezskutecznie stara się go powstrzymać. Sytuacja się zmienia, gdy tata słyszy muzykę syna.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…