Filmy uległość

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje uległość. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Norbit

5,2
Opowieść o pewnym facecie - Norbicie, który jest zaręczony z monstrualną kobietą. Pewnego dnia Norbit poznaje piękną dziewczynę, w której zakochuje się bez granic. Na przeszkodzie do pełni szczęścia stoi monstrualna narzeczona...
Katie (Katie Featherston) i Micah (Micah Sloat) są parą i wprowadzają się do nowego domu. Zaczynają słyszeć niewytłumaczalne dźwięki, jak walenie w ścianę, kroki na schodach, zapalające i gasnące światło. Micah kupuje kamerę, którą ustawia w sypialni, by pomogła im odpowiedzieć na pytanie, kto lub co nawiedza ich dom. Rzeczy nagrane na kamerze budzą lekki niepokój i niedowierzanie u Micah oraz paniczny wręcz strach u Katie. Mężczyzna jest przekonany, że jest w stanie zapanować nad niewytłumaczalnymi zdarzeniami dziejącymi się w ich domu lecz paranormalne zjawiska zaczynają się nasilać, manifestując swe złe zamiary.
Klasycznie opowiedziany kostiumowy dramat historyczny, rozgrywający się podczas francuskich wojen religijnych drugiej połowy XVI wieku. Adaptacja XVII-wiecznego opowiadania Madame de La Fayette, autorki "Księżnej de Clèves". Historia pięknej Marie de Mézières, w której kochają się najpotężniejsi mężczyźni ówczesnej Francji (Gwizjusz i książę Anjou – przyszły król Polski, Henryk Walezy), ale która rozdarta jest między miłością a obowiązkiem. Portret nietuzinkowej kobiety, która, wbrew wymaganiom stawianym wówczas jej płci, nie zgadza się na bycie uległą żoną, ma własne zdanie, pasje i jest zdecydowana za nimi podążać. Choć sceneria historyczna może przywodzić na myśl Królową Margot (niektóre postaci pojawiają się zresztą w obu filmach), jednak Tavernier daleki jest od naśladowania stylu Patrice’a Chéreau.


Lee Halloway (Maggie Gyllenhaal) to młoda kobieta po przejściach. Jej psychiczne problemy, wywołane przez życie z dysfunkcyjną rodziną, zaprowadziły ją na leczenie w zakładzie zamkniętym. W diagnozie lekarze stwierdzili m.in. niską samoocenę, depresję i... skłonności masochistyczne. Widz poznaje Lee, kiedy opuszcza ów szpital, aby wziąć udział w weselu swojej siostry. Wystarczy jeden dzień spędzony na łonie rodziny, aby wróciły jej skłonności do autoagresji. Lee nie zamierza jednak wracać do szpitala. Zachęcona przez matkę rozpoczyna kurs dla sekretarek, a po jego ukończeniu - dostaje pierwszą w życiu pracę w kancelarii adwokackiej Edwarda Greya (James Spader). Przenikliwy szef szybko odkrywa masochistyczne skłonności Lee i podejmuje z dziewczyną erotyczno-psychologiczną grę. Lee nie zaskarża jednak swojego szefa o molestowanie. Z coraz większą zachłannością rzuca się w ten ekscentryczny biurowy romans.
Siedmioletnia Sara Crewe przyjeżdża z Indii do Londynu. Ojciec planuje zostawić ją w szkole z internatem, a sam chce poświęcić sie interesom. Dziewczynka jest zdolną i pilną uczennicą, traktowaną lepiewj od innych z racji bogactwa jej ojca, wspomagającego szkołę dodatkowymi datkami. Jednak pewnego dnia przychodzi wieść, że ojciec Sary zmarł i nie pozostawił jej nic w spadku. Sara z najlepszej uczennicy staje się posługaczką, ciężko pracującą na swoje utrzymanie. Cierpliwie znosi jednak niedolę, z nadzieją, że kiedyś jej los się odmieni.
Mark jest sfrustrowanym, krytycznym i całkowicie niepozornym nastolatkiem, uczęszczającym do szkoły średniej w jednym z amerykańskich miasteczek. W godzinach wieczornych pod osłoną anonimowości pirackiej rozgłośni przeobraża się w energicznego i zjadliwego krytyka drobnomieszczańskiego społeczeństwa. Nasila tak dalece wymowę polityczną audycji, że w końcu ściga go policja...
Felicja, główna bohaterka filmu, jest młodą, początkującą aktorką, zakochaną bez wzajemności w koledze po fachu – Rawiczu. Gdy pada nań podejrzenie o zabicie volksdeutscha, dziewczyna podejmuje się ukryć go w swoim mieszkaniu. Marzy, że Rawicz mieszkając z nią, odwzajemni jej uczucie. Żeby mieć ukochanego przy sobie, gotowa jest na każde poświęcenie. I rzeczywiście, los wystawi ją kilkakrotnie na bardzo ciężką próbę. Felicja przetrzyma jednak wszystko w nadziei, że Rawicz zostanie z nią – także gdy wojna się skończy. Nie dostrzega, że jej ofiara stała się dla niego ciężarem nie do zniesienia. Nie przypuszcza, że kiedy tylko nadarzy się sposobność, aktor porzuci świadka swych upokorzeń, załamań i upadków. Wiktor jest człowiekiem słabym, bez charakteru, stacza się coraz niżej. Tuż po zakończeniu wojny wraca do Felicji, ale tylko po to, by popełnić samobójstwo… Felicja pozbawiona złudzeń i większych ambicji zdobywa jednak ogromną popularność dzięki udziałowi w radiowej sadze rodzinnej. A może także wiarę w sens życia.
Ameryka Północna, lata 1875-76, w rejonie Black Hills w Górach Skalistych poszukiwacze złota odkrywają złoża tego kruszcu. Tereny te jednak są zamieszkane przez Indian Dakota, co dla poszukiwaczy jest przeszkodą we wzbogaceniu się. Jeśli chcą to złoto zdobyć muszą się pozbyć prawowitych właścicieli tych ziem. Prym wśród gnębicieli Indian wiedzie niejaki Bludgeon i jego banda, który nie cofnie się przed żadną nikczemnością, byleby tylko dorwać się do złotonośnych działek. Indianie z okolicznych plemion zwołują naradę, na której to postanawiają się przeciwstawić białym najeźdźcom i pod wodzą Drapieżnego Sokoła (Gojko Mitić) stawić im czoło w walce...
Dla pracowników pewnego fast foodu nie będzie to zwyczajny dzień. Pomijając kłopoty z zaopatrzeniem, kierowniczka dostaje telefon od mężczyzny podającego się za policjanta z informacją, że jedna z jej pracownic okradła klientkę. Aby uniknąć zabrania dziewczyny do aresztu, mężczyzna nakazuje menadżerce dokonać rewizji osobistej swojej podwładnej. Dla pracownicy rozpoczynają się najgorsze godziny w jej życiu.
„Zakonnica” w reżyserii Rivette oparta jest na powieści Diderota z 1760 roku, którą autor „Kubusia Fatalisty” miał napisać na podstawie prawdziwych wydarzeń i listów młodej dziewczyny zamkniętej w klasztornej celi. Odważna, jak na tamte czasy, kompromitująca Kościół, stan duchowny i szlachecki, „Zakonnica” musiała poczekać na wydanie 36 lat. A i tak wywołała skandal. Nadużycia władzy przez matki przełożone, okrucieństwo i homoseksualizm burzyły mit cnotliwego życia za murami klasztoru. Suzanne od początku pobytu w klasztorze nie ukrywa, że nie jest to jej miejsce i pragnie odejść, a tym samym naraża się na upokorzenia i kary. Jako ta, która chce zhańbić zakon, sypia na podłodze, jest pozbawiona czystej wody i toalety, siostry głodzą ją, plują jej w twarz, depczą po jej ciele. Kiedy wreszcie udaje jej się zmienić zakon, trafia pod skrzydła matki przełożonej, która kocha kobiety nie tylko czystą miłością do bliźniego… Dziewczyna podejmuje więc kolejne próby unieważnienia ślubów.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…