Filmy czterdziestolatek

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje czterdziestolatek. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Z pochylni gdańskiej stoczni wychodzi w morze pierwszy statek projektowany przez inżyniera Andrzeja Rudnickiego. Na uroczystym bankiecie wszyscy gratulują konstruktorowi, a on ze smutkiem stwierdza, że jego sukces jest spóźniony. Przez wojnę kończył liceum i studia z poślizgiem. Późno ożenił się i ustabilizował materialnie. Ucieka z przyjęcia. Zamierza spędzić urlop wraz z kochającą żoną Martą w ich chacie na nadmorskim odludziu. W dniu czterdziestych urodzin Andrzeja zjeżdżają się przyjaciele, a wśród nich piękna Sylwia, którą poznał na bankiecie.

Uzak

7,2
W Uzaku (ostatniej części tryptyku, na który składają się jeszcze Kasaba i Chmury w maju) miejscem spotkania bohaterów Ceylana jest Stambuł. Grana przez Emina Topraka postać młodego mężczyzny, który w poprzednich filmach marzył o ucieczce z prowincji, wreszcie decyduje się na porzucenie rodzinnego miasteczka. Zamierza znaleźć pracę na statku, wyruszyć w podróż, zacząć prawdziwe życie. Swoją przedłużającą się wizytą najpierw zaskakuje, a potem drażni wielkomiejskiego krewnego. Jest nim żyjący samotnie artysta (grany przez Muzaffera Özdemira), odcięty od azjatyckich korzeni. Jemu również przyjdzie rozliczyć się z własnym niespełnieniem. W Stambule pada śnieg. To rzadkie zjawisko. Stambulski śnieg jest gęsty i mokry, spada z nieba wielkimi płatkami na palmy i meczety. Bohater grany przez Topraka traci swój sen o mieście, traci złudzenia, nie udaje mu się bowiem niczego osiągnąć. Miasto go odrzuca. Jest zatopione w mglistej bieli niczym nieistniejąca nigdy Atlantyda. Jest też ruchliwe, wypełnione ludźmi, światłami, przedmiotami, które nie wiadomo do czego służą. Bohater nie znajduje w nim swojego miejsca, ani przestrzeni, która ułatwiłaby mu realizację marzeń. Ambiwalentna, milcząca relacja kuzynów uosabia istotę tureckości, melancholijne rozdarcie pomiędzy tradycją a współczesnością, nadzieją a rozpaczą. Film został poświęcony pamięci Emina Topraka, zmarłego śmiercią samobójczą w grudniu 2002 roku.
Xaviera, Wendy, Martine i Isabelle połączyło studenckie życie i wspólne mieszkanie. Po szalonym czasie w Barcelonie (Smak życia), podróżach do Londynu, Moskwy, Paryża i Sankt Petersburga (Smak życia 2) tym razem bohaterowie kultowej serii spotkają się w pulsującym energią, wielokulturowym Nowym Jorku. W pogmatwanym świecie relacji partnerskich, rodzinnych i przyjacielskich spróbują odnaleźć prawdziwy smak życia, które bywa kolorowe i zagmatwane jak chińska układanka… Za oceanem Xavier zostanie biologicznym ojcem dziecka zaprzyjaźnionej pary lesbijek (Isabelle i Ju). Ożeni się z amerykańską Chinką (Nancy), żeby mieć prawo do spotkań ze swoimi dziećmi, które zamieszkały razem z matką (Wendy) i jej nowym mężczyzną na Manhattanie. Tam również na nowo zakocha się w swojej pierwszej miłości Martine, która przyjedzie do Nowego Jorku przeprowadzić prezentację dla azjatyckiego koncernu.


Czterdziestoletnim synem wciąż opiekuje się matka, marząca o idealnym związku małżeńskim dla swego dziecka. Lecz w ustatkowany tryb życia, osiągającego sukcesy naukowca, wdziera się pięcioletnia córka, o istnieniu której on nic do tej pory nie wiedział...
Billy Chapel jest zmuszony przetasować priorytety w swoim życiu, kiedy staje twarzą w twarz z nieprzewidzianymi okolicznościami - po 20 latach bycia sercem i duszą drużyny Detroit Tigers ma zostać "odłożony na półkę", a jeszcze do tego Jane Aubrey, miłość jego życia, opuszcza go. Otoczony przez tłumy fanów zasiadające na trybunach stadionu stoi na bazie w środku jednej z najlepszych rozgrywek swojego życia, analizując jaki obrać kierunek w życiu. Będąc świadomym, że stawka w jego życiu dramatycznie wzrosła, Billy zdaje sobie sprawę, że musi podjąć kilka poważnych decyzji, które odbiją się nie tylko na jego sportowym, ale także osobistym życiu.
Maciek (Krzysztof Kolberger) jest reżyserem filmowym. 40-letni mężczyzna przechodzi kryzys wieku średniego. Z dnia na dzień praca przestaje być jego pasją i nie potrafi porozumieć się z żoną (Anna Romantowska). Podczas jednej ze wspólnych podróży rozstaje się z nią wysiadając nagle z auta na środku szosy. Osamotniony Maciek zaczyna snuć fantazje. Wyobraża sobie siebie na planie filmowym na nadmorskiej plaży. Z luksusowej limuzyny wysiadają trzy piękne aktorki (Beata Tyszkiewicz, Hanna Stankówna, Grażyna Szapołowska) i sędziwy aktor (Andrzej Szalawski). Rozmowa z nimi nudzi jednak reżysera, który wyrusza jachtem w morze. Tam postanawia zatopić łódź i popełnić samobójstwo. W kolejnych scenach powracają do Maćka rozmaite epizody z jego życia i zrealizowanych filmów. Fikcja miesza się z rzeczywistością.
W małym miasteczku w środkowej Francji mieszka 15 letnia Janine (Charlotte Gainsbourg). Dziewczyna kradnie papierosy amerykańskim żołnierzom i odzież z "Folies de Paris". Prawda wychodzi na jaw, ale Janine wywija się od odpowiedzialności. Pewnego dnia poznaje złodziejaszka Raula (Simon de La Brosse) i zakochuje się w nim. Razem dokonują licznych kradzieży.
Janusz, czterdziestoletni samotny architekt, znajduje na ulicy psa. Podczas poszukiwania jego właścicieli spotyka dziesięcioletniego Pawła. Zaprzyjaźnia się z nim, a wkrótce także z jego matką, samodzielnie wychowującą syna. Troska o dobro chłopca stopniowo zbliża do siebie Janusza i Marię. Czy zdołają przezwyciężyć dawne urazy i przemienić swą znajomość w coś głębszego i trwalszego?
Adaptacja filmowa noweli Jarosława Iwaszkiewicza. Czterdziestoletni Karol Starski mieszka samotnie w leśniczówce. Nie osiągnął sukcesu zawodowego, nie ułożyło się też życie osobiste. Rozpadło się jego małżeństwo, a chory na serce mężczyzna pragnie tylko spokoju. Nawet w imieniny, które przypadają w listopadowy ponury dzień. Spotyka go jednak niespodzianka – zjawia się nagle matka, której nie widział cztery lata. Karol ma do niej żal, że poświeciła się karierze aktorskiej, nigdy nie ofiarowała mu macierzyńskiej miłości. Czy szczera i bolesna rozmowa matki z synem jest w stanie cokolwiek zmienić po tak wielu latach?
Czterdziestoletni inżynier Igor Czernow przypadkowo trafia do kina. Zadziwia go podobieństwo życiorysu Biełowa (Aleksandr Zbruyev), bohatera z ekranu, ze swoim. Obserwując siebie z boku, Igor próbuje pojąć i na nowo uświadomić sobie przeżyte życie, w którym on, jako poeta i artysta malarz, się nie zrealizował. Czy ma dosyć sił by zacząć wszystko od nowa?
Słowa kluczowe

Proszę czekać…