Filmy relacja ojciec-syn, spalone ciało

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje relacja ojciec-syn, spalone ciało. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

W roku 1967 umierająca kobieta zaatakowana przez niezidentyfikowanego sprawcę wydaje na świat dziecko. Trzydzieści lat później okazuje się, że chłopiec, który przyszedł wtedy na świat, jest istotą łączącą w sobie cechy człowieka i wampira. Służy ludziom, zwalcza wampiry, przyjmuje rady i naukę od swojego opiekuna - sędziwego uczonego, mistrza wiedzy tajemnej. Ten chłopiec to Blade.

W dolinie Elah

7,0
7,7
Emerytowany podoficer postanawia wyjaśnić okoliczności zaginięcia swego syna. Nie przypuszcza jak będzie to trudne i bolesne.
Spalony morderca powraca w snach dzieci tych, którzy go zabili, by zabrać ich dusze do piekła.


W Nowym Jorku, kiedy Slevin – pechowy gość – przybywa w odwiedziny do swojego przyjaciela, Nicka Fishera, na wypoczynek, zostaje omyłkowo wzięty za niego, z czego wynikają kłopoty – tamten ma bowiem długi wobec dwóch mafijnych bossów. Zostaje zmuszony przez bossa do zabicia syna Rabbiego (w ramach rozliczenia długu). Sąsiadka Nicka – Lindsay, pracująca w kostnicy – próbuje pomóc Slevinowi i w trakcie tego pomagania para zakochuje się w sobie. Tymczasem bezwzględny zabójca, Goodkat, w tajemniczy sposób pomaga rozwiązywać problemy mafijnych przywódców, podczas gdy Slevin jest zmuszony przez det. Brikowskiego, aby ścigał Bossa i Rabbiego.
Doświadczony strażak Jack Morrison (Joaquin Phoenix), odcięty przez ogień w płonącym budynku, oczekuje na pomoc zespołu ratowników. W tym oddziale – Ladder 49 – spędził wiele lat. Teraz wspomina swą służbę w straży pożarnej w Baltimore, myśli o swoim małżeństwie i stosunkach ze swym charyzmatycznym szefem, kapitanem Kennedym (John Travolta). Widzimy jego pierwsze spotkanie z kapitanem, strażacki debiut, przyjaźń z Tommym Drake’em (Morris Chestnut). Poznajemy także jego życie prywatne: historię miłości do pięknej Lindy (Jacinda Barrett).
Historia o niesprawiedliwości społecznej. Monumentalna kronika konfliktów chłopów z właścicielami ziemskimi na początku XX wieku we Włoszech. Dochodzi do konfrontacji między młodym wieśniakiem a pierworodnym synem miejscowego dziedzica.
"Home of the Brave" to historia żołnierzy stacjonujących w Iraku, którzy właśnie zostają powiadomieni o powrocie do domu. Jednak ich ostatnim zadaniem jest transport konwoju humanitarnego ze środkami medycznymi podczas którego zostają zaatakowani przez Irakijczyków. Po powrocie do domu nic nie jest już takie samo. Każdy z bohaterów czuje się wyobcowany, patrzą na otoczenie z dystansu, a rodziny i najbliżsi traktują ich tak, jakby nic się nie wydarzyło. Jednak każdy z nich przeżył osobisty dramat, utrcił przyjaciela, zabił niewinnego cywila. Jedym z bohaterów filmu jest Will Marsh, który jest lekarzem. Stacjonował w Iraku niosąc pomoc rannym żołnierzom i cywilom. Jednak pewnego dnia w czasie swojego dwunastogodzinnego dyżuru jego jednostka została zaatakowana, szpital zapełnił się rannymi, którym musiał amputować kończyny, ratować życie… Mężczyzna poczuł się bezradny, gdy stracił tylu pacjentów, ponieważ nie zdołał im pomóc. Vanessa była jednym z kierowców ciężarówki, która wjechała na minę. Dziewczyna straciła dłoń. Po powrocie do domu odnosiła wrażenie, że wszyscy się nad nią litują…
Scenariusz został oparty na autentycznych wydarzeniach z marca 2006 roku, jakie rozegrały się w Mahmudiyah w Iraku. Grupa amerykańskich żołnierzy zgwałciła i spaliła czternastoletnią Irakijkę oraz zastrzeliła członków jej rodziny. Narracja główna filmu stylizowana jest na dziennik prowadzony przez bohaterów za pomocą camcorderu. Jest to jednak tylko jeden ze środków zwiększąjących wiarygodność wydarzeń przedstawionych w filmie. Pojawiają się w nim również zapisy z kamer przemysłowych, wideoblogi, filmiki zamieszczane przez żołnierzy na portalu YouTube, newsy telewizyjne, francuski dokument oraz rozgrywający się już w USA "obiektywny" epilog. Ta wielość formatów pokazuje wyraźnie, w jaki sposób media konstruują przekaz i ukierunkowują widzów na konkretny jego odbiór. Pierwsza wojna iracka była przez niektórych nazywana telewojną. Obecnie media prześcigają się w jak najszybszym i jak najbliższym prawdy relacjonowaniu tragedii.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…