33-letni
Morgan Spurlock to „bezczelny” dokumentalista, porównywany do nagrodzonego Złotą Palmą w Cannes
Michaela Moore’a, który w swoim debiutanckim filmie atakuje amerykańską świętość: hamburgera z frytkami.
Film
Super Size Me robi furorę w USA, Kanadzie i Australii. McDonalds stworzył specjalną kampanię reklamową w odpowiedzi na ten film. "Super Size Me" to maksymalnie powiększony zestaw serwowany w restauracjach McDonald’s i to właśnie daniami z McDonald’sa postanowił żywić się przez miesiąc reżyser
Super Size Me. Pomysł nakręcenia filmu przyszedł
Spurlockowi do głowy podczas Święta Dziękczynienia w 2002 roku. Zobaczył wtedy reportaż o dwóch młodych kobietach z Nowego Jorku, które wniosły do sądu pozew przeciwko McDonald’sowi, oskarżając restaurację o spowodowanie ich otyłości. Rzecznik McDonald’sa tłumaczył, że ich jedzenie jest zdrowe i pożywne. Skoro tak, pomyślałem, hamburgery nie powinny mi zaszkodzić nawet, gdybym je jadł codziennie – mówi reżyser.