Filmy jazz, gitara

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje jazz, gitara. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Bezdroża

6,9
Dwóch dojrzałych przyjaciół po trzydziestce z okładem, Miles (Paul Giamatti) i Jack (Thomas Haden Church), wyrusza w podróż po kalifornijskich winnicach. Delektując się najlepszymi winami, poznają jednocześnie smak samotności, niespełnionych marzeń i kaprysów losu.
Fantastyczna i zabawna historia Serga Gainsbourga. Film w którym, mały żydowski chłopczyk przechadza się po okupowanym przez nazistów Paryżu i w którym nieśmiały młody poeta próbuje oczarować swingujące kabarety lat sześćdziesiątych. Na ekranie twory jego umysłu ucieleśniają się, a jego natchnienie idzie w parze z wywołującymi skandale historiami miłosnymi. Wszystko to złożyło się na wywrotowy film, którego główny obywatel wprawił w drżenie całą planetę.
Dwóch muzyków – Joe (Tony Curtis) i Jerry (Jack Lemmon) zostaje bez pracy, a na domiar złego stają się świadkami porachunków gangsterskich… Ścigani przez mafię decydują się na wyjazd wraz z żeńską orkiestrą. Pomysł wydaje się doskonały, pozostaje tylko przebrać się za panie i przybrać odpowiednie imiona. Tak Josephine i Daphne podpisują kontrakt z orkiestrą i wyjeżdżają na Florydę – byle dalej od „karzącej ręki” cosa nostra. Obaj panowie prezentują się doskonale w kobiecych wcieleniach. Jerry staje się obiektem miłosnych westchnień pewnego podstarzałego milionera Joe E. Brown. Joe natomiast przepada z kretesem – zakochany w nie podejrzewającej niczego najpiękniejszej dziewczynie w orkiestrze, Marilyn Monroe.


Film opowiada niecodzienną sytuację z życia fotografa Mody. Thomas nie mając lepszych perspektyw na spędzenie wolnego czasu wyrusza w miasto z celem zrobienia zdjęć. Po wywołaniu okazuje się że przypadkiem uchwycił scenę morderstwa.
Film "Do ciebie, człowieku" Roya Anderssona opowiada o fascynujących i nieprzewidywalnych, acz często chorobliwych odsłonach ludzkiej egzystencji. Złożony z kilkudziesięciu, pozornie niepowiązanych ze sobą scen, których nastrój oscyluje między komedią a dramatem, obraz szwedzkiego reżysera uderza w widza z niewiarygodną siłą.
Nashville, lata pięćdziesiąte XX wieku. Hank Garland (Waylon Payne) ma ogromny talent. Jego wrażliwość muzyczna pozwala mu osiągnąć sukces i występować na scenie z największymi – Royem Orbisonem, Patsy Cline, Hankiem Williamsem czy Elvisem Presleyem. Hank nie potrafi jednak wieść normalnego życia i cieszyć się sławą. Jest wybuchowy i pełen namiętności, ma kilkanaście pomysłów na minutę, obsesyjnie dąży do perfekcji. Wszystko to prowadzi do tragedii…
Emmet Ray (Sean Penn) jest muzykiem jazzowym i nieodpowiedzialnym, nadużywającym alkoholu, kobieciarzem. Na jednym z koncertów życzy sobie wyjątkowego wejścia. Artysta tworzy pozłacany księżyc. Efektowne wejście nie wychodzi. Emmet mało co nie spada z rekwizytu. Pewnego dnia poznaje Hattie (Samantha Morton). Po kilku próbach nawiąznia kontaktu z dziewczyną, okazuje się, że jest ona niemową. Pomiędzy nimi rodzi się romans, jednak artystę denerwuje fakt, że jego partnerka jest strasznie zazdrosna. Zabiera ją w podróż do Hollywood. Obydwoje robią tam wielką karierę i zarabiają dużo pieniędzy. Emmet poznaje Blanche (Uma Thurman), pisarkę. Bierze z nią ślub. Jednak nie są ze sobą szczęśliwi.
Po śmierci ukochanej żony, Danny Parker pozwala, aby porwał go świat, w którym wszystko jest pozorne, a nic nie jest takie, na jakie wygląda. Zostaje wplątany w wir wydarzeń, nad którymi nie jest w stanie zapanować. Staje pomiędzy agentami z wydziału antynarkotykowego a sadystycznym dealerem.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…