Filmy krytyka

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje krytyka. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Krótko po rozwodzie nauczycielka Claire Peterson (Jennifer Lopez) wdaje się w romans z nad wyraz dojrzałym nastolatkiem Noah (Ryan Guzman), który właśnie wprowadza się do domu obok. Kiedy uświadamia sobie, że to, co robi jest złe i zrywa romans, jest już za późno. Chłopak nie przyjmuje odmowy. Nakręca się spirala terroru. Socjopatyczny Noah, jak się okazuje, ma za sobą trudną przeszłość. Wszelkimi sposobami osacza Peterson, próbując zrujnować jej karierę zawodową, "zaprzyjaźniając się" z jej synem, by w końcu zapisać na zajęcia, które prowadzi.
Paryż 1913 roku. Coco Chanel ogląda pierwsze skandaliczne przedstawienie „Święta Wiosny” Igora Strawińskiego. Rytmiczny dysonans partytury i szokująca choreografia wywołują burzę. Ale Coco jest zachwycona Igorem, który gwałtownie wybiega z teatru. Siedem lat później, Coco i Igor spotykają się ponownie. Pomimo rozkwitu interesów, Coco pogrążona jest w rozpaczy po tragicznej śmierci swojego kochanka Arthura „Boy” Capela. Igor znalazł się we Francji uciekając przed bolszewicką rewolucją. Pomiędzy projektantką a kompozytorem nawiązuje się natychmiastowa przyjaźń i wzajemna fascynacja. Coco zaprasza Igora wraz z żoną i dziećmi do zamieszkania w jej wilii na obrzeżach Paryża. W czasie letnich miesięcy pomiędzy Coco i Igorem rozwija się romans. Korzysta na tym ich praca: Igor komponuje w nowym, bardziej liberalnym stylu, a Coco tworzy wraz z fabrykantem perfum, Ernestem Beaux, Chanel Nr 5. Tymczasem narastające napięcie panujące w wilii jest trudne do zniesienia.


Zajmujący się handlem nieruchomościami Jim Evers wraz ze swą żoną (i partnerką w interesach) Sarą otrzymuje niezwykle korzystną propozycję zakupu zabytkowej rezydencji w Luizjanie. Na zaproszenie ekscentrycznego właściciela, Edwarda Graceya, razem z dziećmi jadą obejrzeć dom. Gracey i jego tajemniczy majordomus Ramsley snują niepokojące opowieści o duchach. Gdy gwałtowna burza odcina rezydencję od świata, stają się one rzeczywistością. Okazuje się, że domostwo jest zamieszkane przez 999 duchów, a Sara związana jest z ciążącą nad nim klątwą.
Druga połowa lat siedemdziesiątych. Pełna temperamentu młoda reżyserka realizuje swój film dyplomowy, który będzie opowiadał historię błyskawicznej kariery i upadku jednego z bohaterów pracy socjalistycznej. Zbierając materiały, Agnieszka odkrywa coraz to nowe kulisy wydarzeń, dociera do ludzi, którzy znali Mateusza Birkuta i współtworzyli jego legendę. Bardzo szybko okazuje się, że rzeczywistość dokumentowana na czarno-białych taśmach była kreowana w o wiele większym stopniu, niż wolno o tym mówić. Gdzieś w tle cały czas stoją ludzie, którzy wszystkim mającym coś do powiedzenia chętnie zamknęliby usta. Agnieszka coraz bardziej emocjonalnie angażuje się w swoją pracę i nawet kiedy promotor odbiera jej sprzęt, nie zamierza się poddać. Sprawa zatacza coraz szersze kręgi, ale ciągle brakuje w niej najważniejszej postaci, nikt nie wie, co tak naprawdę stało się z Birkutem. Udaje się jednak znaleźć kogoś innego - jego syna, Maćka..

Amator

7,6
Filip Mosz, pracujący w fabryce jako zaopatrzeniowiec kupuje kamerę 8 mm, by filmować swoją córeczkę. Jakby przy okazji zaczyna kręcić filmy - reportaże. Powoli staje się to jego pasją. Zdobywa szereg nagród w konkursach dla amatorów. Jednocześnie zaczynają się pojawiać kłopoty. Jego filmy stają się przyczyną zwalniania ludzi z pracy. Filip zaczyna rozumieć mechanizmy rządzące środowiskiem, w którym się znalazł.
Angelika jest świadkiem zbrodni popełnionej przez królewskiego brata. Przyjaciel markizy nagłaśnia ten haniebny czyn w swych pamfletach. Aby zatuszować sprawę, Król Słońca ofiaruje jej koncesję na sprzedaż czekolady. Dzięki temu Angelika szybko się bogaci i zdobywa miłość marszałka Francji, Filipa de Plessis-Bellieres, który, jak się później okazuje, również jest zamieszany w spisek przeciwko królowi.
Po 72 godzinach, szanse na znalezienie zbiegłego więźnia spadają do mniej niż pięciu procent. Niewiele jest niebezpieczeństw większych niż zmęczony i zdesperowany skazaniec, szukający schronienia. Toteż weterani - komendant Charlie Duchamp (w tej roli Laz Alonso) i Ray Zancanelli (Domenick Lombardozzi), podejmują decyzję o zastosowaniu niekonwencjonalnych metod egzekwowania prawa. Postanawiają wykorzystać potencjał drzemiący w dawnych uciekinierach i dzięki ich doświadczeniu łapać obecnych. Zespół powołany do życia przez Charliego i Raya stanowi specjalną grupę poszukiwawczą. Poza stróżami prawa, w skład ekipy wchodzą - jeden z najsprytniejszych uciekinierów, którego złapał Ray, Lloyd Lowery (Jimmi Simpson) - cudowne dziecko, behawiorysta, a zarazem biegły psychiatra specjalizujący się w psychoanalizie, Shea Daniels (Malcolm Goodwin) - były gangster, znawca życia ulicznego i realiów więziennych oraz Erica Reed (Serinda Swan), seksowna ekspertka w dziedzinie polowania na ludzi, która swojego fachu nauczyła się od ojca - łowcy nagród. Charlie i Ray decydują się na skorzystanie z usług Julianne Simms (Brooke Nevin), osoby cywilnej, specjalizującej się w pozyskiwaniu wskazówek, informacji i danych.
Josh rozpoczyna studia na jednej z amerykańskich uczelni. W pierwszym semestrze trafia na zajęcia z filozofii prowadzone przez fanatycznego ateistę profesora Radissona. Wykładowca już na pierwszych zajęciach każe studentom napisać na kartce słynne zdanie Friedricha Nietzschego: „Bóg umarł”, i złożyć pod nim podpis. Ci, którzy tego nie zrobią mogą zrezygnować z zajęć lub... udowodnić, że Nietzsche się mylił. Z całej grupy pierwszorocznych studentów wyzwanie podejmuje tylko Josh. Ma czas do końca semestru, by przekonać słynnego wykładowcę i resztę studentów, że Bóg jednak istnieje. Rozpoczyna się pasjonujący spór, który elektryzuje całą uczelnianą społeczność i sprawia, że odmienia się życie wielu osób...
Film opowiada o parze młodych ludzi. On jest reżyserem, ona aktorką. Niestety, uprawianie tych zawodów wiąże się z różnego rodzaju kompromisami. Michał spotyka się z krytyką swojego scenariusza, Ewa nie mogąc znaleźć pracy w swoim zawodzie, pracuje jako hostessa w hipermarkecie.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…