Filmy religia, klasztor

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje religia, klasztor. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Wszystko wydaje się stracone. To wtedy w starym, samotnym i zamarzniętym parku spotykają się dwa cienie: Deusa (João César Monteiro) i Posłańca Boga (Luís Miguel Cintra). Wysłannik Boga daje zbirowi walizkę wypchaną pieniędzmi. Po wykonaniu tej misji odchodzi. João liczy banknoty. Cichą wodę pobliskiego jeziora zakłóca grawitacja tonącej materii. João idzie zobaczyć, co się tam dzieje. Młoda dziewczyna tonie. João wskakuje do wody i zabiera Joanę (Rita Durão). Powierza ją klasztorowi sióstr i wraca do parku po walizkę i jej cenną zawartość...
Akcja filmu toczy się we Włoszech w XIV wieku. Do opactwa benedyktynów przybywa franciszkański mnich Wilhelm z Baskerville (Sean Connery), oraz jego uczeń Adso z Melku (Christian Slater). Zostają oni poproszeni przez Opata o rozwikłanie tajemniczej zagadki związanej ze śmiercią zakonnika. W czasie ich pobytu zostają znalezione kolejne zwłoki. Jest to wciągająca adaptacja powieści Umberto Eco.
Szesnasty wiek. Handlarz koni o imieniu Michael Kohlhaas (Mads Mikkelsen) prowadzi szczęśliwe życie rodzinne. Gdy Lord (Bruno Ganz) traktuje go niesprawiedliwie, on zbiera wojsko i uderza na niego, aby przywrócić sprawiedliwe prawa.


Naukowiec, specjalista od starożytnych kodów i szyfrów próbuje rozwikłać zagadkę świętego Graala. Aby do niego dotrzeć musi poznać tajemnicę Zakonu Krzyżowców i zmierzyć się z nieuchwytnym mordercą. Ekranizacja bestsellerowej powieści ostatnich lat Dana Browna.

Omen

7,8
To pierwszy z serii filmów o powrocie Szatana na Ziemię. Władca Ciemności wciela się w małego chłopca, Damiana (Harvey Stephens), który jest przybranym synem Roberta (Gregory Peck), amerykańskiego ambasadora w Anglii.
Opowieść o niezłomnej woli i wielkiej wierze przeciwstawionym fizycznej sile i politycznym mechanizmom. To prawdziwa historia Tenzina Gyatso - tybetańskiego chłopca, który jako Dalaj Lama prowadził swój naród przez najbardziej burzliwe czasy w jego historii.
Jest rok 814 r. n.e. Joanna postanawia przeciwstawić się z góry przypisanemu jej losowi kobiety. Jest przekonana, że jej zadaniem jest pójść za głosem powołania, a przeznaczenie wskaże jej drogę do Boga, każąc jednak zapłacić za to najwyższą cenę. W Szkole Katedralnej w Dorstadt Joanna spotyka hrabiego Gerolda. Ich przyjaźń przeradza się w miłość. Gdy Gerold wyrusza na wojnę, Joanna podejmuje ostateczną decyzję: w męskim przebraniu wstępuje do zakonu benedyktynów w Fuldzie i zostaje sławnym lekarzem. W obliczu zagrożenia demaskacją, Joanna ucieka do Rzymu, gdzie spotyka Gerolda. Doskonale potrafi ukryć swoją prawdziwą tożsamość, ale nie potrafi ukryć przed nim swojej miłości.
Jest niedaleka przyszłość. Przez świat przetoczyła się fala wyniszczających wojen. Władza jest w rękach organizacji przestępczych, fanatycznych sekt religijnych. Wszystko wskazuje na to, że Apokalipsa jest bliska. Toorop nie zna innego życia niż wojna. Sztukę zabijania doprowadził do mistrzostwa. Jego światem rządzi prosta zasada: zabijasz albo giniesz. Toorop nie zabija w imię żadnej idei, robi to dla pieniędzy. Przyjmując kolejne zlecenie nie spodziewa się, że tym razem ryzykuje znacznie więcej. Z pozoru zadanie wydaje się proste: w ciągu 6 dni trzeba przemycić pewną przesyłkę z Europy Wschodniej do Nawego Jorku. Przesyłką jest tajemnicza dziewczyna o imieniu Aurora.
Zamknięte za murami klasztoru piękne siostry, których śluby zmuszają do życia w celibacie, szaleją z pożądania i pragnienia seksu, mimo strachu przed matką przełożoną. Pewnej nocy na terenie klasztoru znajduje się ranny młodzieniec, który staje się przedmiotem pragnień młodych sióstr.

Wierząca

5,7
Hadewijch to dla Bruno Dumonta swego rodzaju powrót do korzeni. Nie jest to jednak proste powtórzenie pytań zawartych w debiutanckim "Życiu Jezusa", ale ponowna podróż w to samo miejsce z innym bohaterem i odnowionym zestawem wątpliwości. Pytanie o etyczne (laickie) konsekwencje nauk i historii Jezusa zastąpione zostało spekulacją na temat następstw aplikowania nieweryfikowalnych wierzeń we współczesnym świecie. Wstępując do konwentu, Celine przybiera imię Hadewijch (po żyjącej w XIII wieku na dzisiejszym pograniczu belgijsko-holenderskim mistyczce). Obie pochodzące z zamożnych rodzin kobiety poza imieniem łączy szczególny rodzaj bezgranicznej miłości do Boga – przepełnionej tęsknotą i potrzebą fizycznej bliskości. Celine (gotowa do wszelkich poświęceń wobec obiektu swojego uczucia) różni się od poprzednich postaci kreowanych przez Dumonta konkretnym poczuciem celu. Zawężenie pola poszukiwań przynosi jednak bohaterce ogromne cierpienie związane z samym przedmiotem wiary, który nie pozwala się dotknąć i którego obecność nie jest fizycznie weryfikowalna.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…