Filmy missisipi

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje missisipi. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Czarnoskóry mężczyzna (Samuel L. Jackson) dokonuje samosądu na białych gwałcicielach swojej córki. Jego obrony podejmuje się młody adwokat wspierany przez błyskotliwą studentkę prawa oraz doświadczonego nestora palestry.
Mort Rainey autor poczytnych powieści, zdaje sobie sprawę, że powinien siedzieć przed komputerem i pisać kolejną książkę, a mimo to spędza czas głównie śpiąc po 16 godzin dziennie na swojej ulubionej sofie. Dotychczasowe przejścia pozbawiły go energii życiowej i kreatywności, przyprawiając jednocześnie o klasyczną niemoc twórczą, która nie pozwala mu złożyć ze sobą nawet kilku najprostszych zdań. W momencie, kiedy wydaje się, że gorzej już być nie może, psychotyczny nieznajomy o imieniu John Shooter zjawia się w progach Rainey'a, oskarżając go o plagiat swojego opowiadania i żądając zadośćuczynienia... Pomimo wysiłków ze strony pisarza w kierunku załagodzenia całej tej sytuacji, Shooter staje się coraz bardziej natarczywy i wrogi, dając jednocześnie do zrozumienia, że jest gotów sam wymierzyć sprawiedliwość - posuwając się nawet do popełnienia z zimną krwią morderstwa. Zmuszony do prowadzenia zmuszającej do intensywnego myślenia gry w kotka i myszkę, Rainey odkrywa, że jest w nim więcej sprytu i zawziętej determinacji, niż kiedykolwiek mógł przypuszczać. Koniec końców zaczyna sobie również zdawać sprawę, że nie poddający się prostej klasyfikacji Shooter być może zna go lepiej niż on sam siebie.

X-Men

7,3
Xavier jest potężnym mutantem, ekspertem w dziedzinie telepatii i jednocześnie założycielem szkoły dla mutantów. Tu każdy ma swoje nadzwyczajne zdolności: władza nad ogniem, lodem, zjawiskami atmosferycznymi, materią aż po znikanie i przechodzenie przez ściany. Jeden z przyjaciół Xaviera, Magneto chce zniszczyć całą ludzkość, gdyż jak uważa jest ona zagrożeniem dla społeczności mutantów. Xavier jest jednak innego zdania co doprowadza do wrogości między nimi. Jeden i drugi szykują się do walki, która zadecyduje o losach ludzkości.


Film opowiada o sześciotygodniowej odysei Straighta, który postanawia pojednać się z chorym bratem. Nie rozmawiał z nim od ponad dziesięciu lat. Ponieważ już dawno odebrano mu prawo jazdy i w dodatku niedowidzi, postanawia wyruszyć w drogę jedynym dostępnym mu wehikułem - małym traktorem z przyczepą. Przemierza 300 mil lokalnymi drogami, pośród pól i łąk Iowy i Wisconsin. Jedzie niespiesznie, by tak rzec, delektując się drogą, niczym wędrujący Wilhelm Meister Goethego, nie tyle jednak ucząc siê życia, ile je sobie przypominając i porządkując najważniejsze wydarzenia. Jadąc wolno może podziwiać zmieniający się krajobraz i kontemplować zachody słońca, ma czas na rozmowy z napotkanymi ludźmi, a na noc zatrzymuje się tam, gdzie akurat zastał go zmrok - na skraju lasu lub pola. Jest wolny - żyje pełnią życia, na swój sposób i w swoim tempie. Tłem, ale tak naprawdę też głównym tematem filmu jest nie tylko krajobraz sielskiej prowincji amerykańskiej, filmowany z uczuciem przez Lyncha (lecz - nocne niebo. Niebo gwiaździste nade mną, prawo moralne we mnie - odpowiadał Kant na pytanie o najważniejsze dwie rzeczy, które napełniają duszę (...) czcią i podziwem. Dla prostego Straighta ta formuła oczywiście nie ma nic wspólnego z filozofią i Kantem, o którym Alvin pewnie nigdy nie słyszał, lecz jest jego wewnętrznym i naturalnym wręcz przekonaniem. Wszak właśnie w imię tego prawa przedsięwziął swoją podróż, by wyspowiadać się przypadkowym ludziom z grzechów całego życia i by w oczach swego brata odnaleźć miłość i cud przebaczenia. Bez słów, nawet bez uścisku dłoni, tak po prostu. O tym jest ta historia.
Ulysses Everett McGill jest drobnym złodziejaszkiem odsiadującym karę za popełnione przestępstwa. Praca w kamieniołomach nie jest dla niego ciekawą perspektywą, wobec czego postanawia czym prędzej opuścić więzienie. Problem w tym, że Ulysses skazany jest na towarzystwo dwóch innych rzezimieszków, ponieważ wszyscy skuci są jednym łańcuchem... [opis dystrybutora]
Jeffrey Wigand był głównym świadkiem w procesie wytoczonym przez stan Missisipi i 49 innych stanów siedmiu największym amerykańskim koncernom tytoniowym. Proces ten odbił się szerokim echem na całym świecie i kosztował amerykański przemysł tytoniowy 246 miliardów dolarów. Wigand pracował w dziale badań firmy Brown & Williamson i znał najpilniej strzeżone tajemnice amerykańskiego przemysłu tytoniowego. Jego zwierzchnicy nie przypuszczali, że nadejdzie dzień, w którym podzieli się on tymi tajemnicami z opinią publiczną.
Michael Oher dostaje życiową szansę, gdy dyrekcja prestiżowej szkoły średniej, za namową trenera, zgadza się by uczęszczał tam na zajęcia. Niestety. bezdomny, mieszkający w slumsach chłopak nie potrafi odnaleźć się w nowej sytuacji. Do czasu gdy przygarnia go rodzina Touhy, dając mu szansę na stanie się kimś.

Służące

7,7
7,7
Akcja dzieje się w latach 60. w Missisipi. Skeeter (Emma Stone) wraca z college'u w rodzinne strony zdeterminowana by zostać pisarką. Gdy dziewczyna postanawia przeprowadzać wywiady z czarnoskórymi kobietami, które spędziły życie na opiece nad wiodącymi rodzinami południa, wywraca życie małego miasteczka do góry nogami. Aibileen (Viola Davis), gospodyni domowa najlepszej przyjaciółki Skeeter, jako pierwsza decyduje się mówić. Wkrótce inne kobiety też postanawiają opowiedzieć swoje historie.

Django

8,0
9,0
Jamie Foxx wciela się w postać niewolnika Django, który razem z łowcą nagród Dr. Kingiem Schultzem (Christoph Waltz), w zamian za wyzwolenie, przemierza amerykańskie południe w poszukiwaniu wszelkiego autoramentu rzezimieszków, złoczyńców i kryminalistów. Jednak najważniejszym celem Django, którego umiejętności tropiciela są coraz doskonalsze, jest odnalezienie żony (Kerry Washington), utraconej dawno temu wskutek handlu niewolnikami. Gdy obaj łowcy trafiają wreszcie do Calvina Candie (Leonardo DiCaprio), brutalnego właściciela niesławnej posiadłości "Candyland", wzbudzają podejrzenia Stephena (Samuel L. Jackson), zaufanego niewolnika Candiego. Ich plany zostają przejrzane, a sami stają się celem ataku niebezpiecznej organizacji.
Rok 1955, Missisipi. Emmett Till, czternastoletni czarnoskóry chłopiec spędza wakacje u kuzynów z Południa. Nieświadomy skali napięć na tle rasowym, pozwala sobie na drobny żart w kierunku białej kobiety, którego tragicznym finałem staje się jego brutalne morderstwo. Matka Emmetta, Mamie Till, podejmuje heroiczną walkę o sprawiedliwość i przekuwa druzgocącą żałobę w działanie. Prawdziwa historia, która stała się symbolem oporu Afroamerykanów wobec walki z rasizmem.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…