Przedstawiamy listę najlepszych i najpopularniejszych filmów z kraju Iran.
Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali
w tych filmach.
Ali Ahmadzadeh ukazuje oblicze dzisiejszego Teheranu z perspektywy Amira, taksówkarza, który jest kimś więcej niż osobą świadczącą usługi przewozowe. Amir handluje narkotykami, przynosząc ulgę pozbawionemu złudzeń i zmęczonemu teherańskiemu społeczeństwu, którego przestrzeń na bunt jest bardzo ograniczona. Jego taksówka jest też rodzajem konfesjonału, w którym kojącym głosem leczy zbolałe dusze.
Iman, sędzia śledczy w Sądzie Rewolucyjnym w Teheranie, zmaga się z nieufnością i paranoją, gdy nasilają się ogólnokrajowe protesty polityczne, a jego broń w tajemniczy sposób znika. Podejrzewając zaangażowanie swojej żony Najmeh i córek Rezvan i Sany, narzuca drastyczne środki w domu, powodując wzrost napięcia. Krok po kroku normy społeczne i zasady życia rodzinnego zostają zawieszone.
Mahin, charyzmatyczna wdowa po siedemdziesiątce, ma już dość. Zmęczona sypianiem do południa, niekończącym się wspominaniem przeszłości i towarzystwem hipochondrycznych rówieśniczek, postanawia udowodnić samej sobie, że życie ma jej jeszcze coś do zaoferowania. Pewnego dnia Mahin rusza więc w miasto. W trakcie swojej eskapady zatrzymuje się w uczęszczanej przez seniorów restauracji, gdzie zwraca uwagę na Faramarza. Z pozoru nieśmiały taksówkarz szybko ujawnia swoje bardziej rozrywkowe oblicze, stając się w oczach bohaterki idealnym kompanem do rozmowy, a może i czegoś więcej. Zafascynowana nowym znajomym Mahin łamie w końcu obyczajowe tabu i zaprasza obcego mężczyznę do domu. Czy willa kobiety okaże się azylem, w którym dwoje starszych ludzi skutecznie skryje się przed podejrzliwością policji obyczajowej i wścibskimi spojrzeniami?
Opowieść o kobiecie żyjącej w Iranie, kraju w którym kobiety bez mężczyzn traktowane są jak duchy, same nie mogą nawet zameldować się w hotelu, nie mówiąc o czerpaniu przyjemności z życia. Noora się jednak nie poddaje i wciąż stara się walczyć z biurokratycznym reżimem o samorealizację jako kobieta, prawnik, żona bez męża przy boku, gdyż ten musi się ukrywać.
Film opowiada historię Nadera (Peyman Moaadi) i Simin (Leila Hatami), zamożnej pary, która decyduje się na rozstanie. Chcą opuścić Iran wraz z ich córką, Termeh (Sarina Farhadi). Mają już załatwione wszystkie formalności, jednak Nader wciąż ma wątpliwości co do wyjazdu. Musiałby bowiem zostawić chorego na Alzheimera ojca (Ali-Asghar Shahbazi)...
Zmuszeni do opuszczenia swojego mieszkania w centrum Teheranu z powodu poważnych prac zagrażających budynkowi, Emad (Shahab Hosseini) i Rana (Taraneh Alidoosti) przenoszą się do nowego domu. Incydent związany z byłym lokatorem zmieni życie młodej pary.
Styczeń 1965 roku. Detektyw Hafizi otrzymuje sprawę, która zmieni całe jego życie. Ma zbadać tajemnicze samobójstwo skazanego, który osadzony był w więzieniu na środku pustyni. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że miejsce jego osadzenia znajdowało się na starym cmentarzu, na którym co jakiś czas trzęsie się ziemia. Kiedy inspektor pojawia się na miejscu, zaczynają się dziać dziwne rzeczy. Razem z geologiem i dźwiękowcem próbują rozwikłać tajemnicę przeklętej – według miejscowych – ziemi. 50 lat później wszystkie dowody wraz taśmami z przesłuchań z samozwańczej wyprawy naukowej znajdują się w pudle, którego zawartość świadczy o tym, że detektyw i jego koledzy zostali aresztowani…
Na twoim miejscu żyłbym w zgodzie ze swoim sąsiadem – słyszy główny bohater Reza, ale dla niego jest już za późno. Pobił Abbasa, który na zlecenie pewnej korporacji prawdopodobnie zatruł hodowane przez Rezę ryby. Teraz mężczyzna twierdzi w sądzie, że w bójce złamano mu rękę. Reza, mąż dyrektorki szkoły i ojciec marzącego o Xboksie Sahanda, będzie musiał walczyć ze skorumpowaną machiną administracyjną. Ale do kogo wnieść skargę? W irańskiej matni na każdym progu stoi urzędnik, a każdemu urzędnikowi trzeba zapłacić, by ustąpił miejsca. Kafkowski mat. Film Rasoulofa przybiera więc formę ciągu spotkań testujących cierpliwość petenta, odreagowującego je dopiero, gdy zanurzy się po nos w mlecznej wodzie. W sytuacji gdy każdy akt oporu odbija się na rodzinie, Reza będzie musiał się ugiąć bądź przenieść grę na wyższy poziom. Ponieważ – jak mówi jego siostra – która próbuje utrzymać się z tłumaczeń i wyciągnąć męża z więzienia: w tym kraju albo uciskasz, albo jesteś uciskany.
Po wielu latach życia w Niemczech Ahmad wybiera się z wizytą do Iranu. Jego znajomi z czasów studenckich postanawiają zorganizować trzydniowy wypad nad Morze Kaspijskie. Jedna z dziewczyn, radosna Sepideh, bierze organizację w swoje ręce. Nie informując przyjaciół zaprasza Elly, opiekunkę córki ze żłobka. Ahmad, który właśnie zakończył nieudane małżeństwo z Niemką, chciałby związać się na stałe z Iranką. Jego przyjaciele powoli uzmysławiają sobie, dlaczego Sepideh zaprosiła Elly. Wszyscy po kolei wychwalają jej zalety. Drugiego dnia wydarza się coś, co prowadzi do zniknięcia Elly. Radosna atmosfera ulatuje, gdy przyjaciele starają się zrozumieć, jak i dlaczego zniknęła.