Filmy obrzezanie

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje obrzezanie. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Claude i Marie mają trzy córki, których mężami są mężczyźni o odmiennych religiach. Niebawem najmłodsza oznajmia, że wychodzi za katolika.
Kwanda, młody chłopak z Johannesburga, pod naciskiem ojca zostaje wysłany aby przystąpić do rytuału męskiej inicjacji. Ale co tak naprawdę skrywa za sobą ceremonia obrzezania?
Pod naciskiem swojego szefa, producent muzyczny postanawia utworzyć grupę składającą się z rabina, kapłana i imama. Ale zakonnicy, których on rekrutuje, są dalecy od bycia świętymi.


Jest to autobiograficzna powieść o małej somalijskiej koczowniczce, która w wieku pięciu lat zostaje poddana obrzezaniu. W wieku lat trzynastu zostaje sprzedana do zamążpójścia. Udaje jej się wyrwać z panującego zniewolenia i zostaje amerykańską supermodelką. Teraz, w wieku 38 lat, zrzesza kobiety, które walczą przeciwko obrzezaniu.
Wojna powoduje, że wiele osób pokazuje swoją wartość i na co naprawdę ich stać. W 1941 roku poeta, Missak Manouchian, organizuje grupę młodych imigrantów do walki z okupantem. 22 mężczyzn i jedna kobieta rozpoczyna walkę o ideały wolności. Wieści o działalności grupy, w tym o zabójstwie generała SS, szybko docierają do Berlina. Zaangażowanie francuskiej policji, niemieckiego wywiadu i jeden zdrajca doprowadzają do zatrzymania wszystkich 23 podkomendnych Manouchiana i postawienia ich przed plutonem egzekucyjnym...
Bill Maher znany amerykański komik, postanawia zadać kilka pytań odnośnie religii zwykłym obywatelom i cenionym specjalistom, oraz przedstawicielom kościołów. Stara się przekonać ludzi, że nie wszystko o czym opowiada biblia jest prawdą.
W latach trzydziestych w Polsce, niektórzy chrześcijańscy chłopcy tradycyjnie żyli przez pewien czas z żydowskimi rodzinami, aby nauczyć się handlu od żydowskich rzemieślników. Z tego powodu Iwan (Aleksandr Yakovlev) zamieszkał na dużej posiadłości u Abrahama i jego rodziny, nauczył się jidysz i stał się najlepszym przyjacielem Abrahama (Roma Alexandrovitch). Ale antysemityzm zrodzony z ubóstwa, ignorancji i przesądów jest ostry w tej społeczności i obaj chłopcy uciekają na wieś, by uniknąć bliskiego konfliktu. Podróżując razem w groźnym środowisku, ujawniają swoją niewinność i nierozerwalność.
Oto świat Ariela: mała, nieco zaniedbana dzielnica handlowa w dolnej części Buenos Aires, gdzie włoscy sklepikarze pokrzykują przez cały dzień, Koreańczycy handlują przedmiotami spod znaku feng-shui, a stary Osvaldo nie sprzedaje niczego. Tu matka Ariela prowadzi mały sklepik z damską bielizną, a brat zajmuje się importem i eksportem. To świat oswojony i wygodny – zwłaszcza w porównaniu z ogarniającym Argentynę powszechnym chaosem. W panującym w kraju ogólnym bałaganie wielu młodych ludzi poszukuje swoich korzeni. Nie chodzi tu jednak o poznanie własnej tożsamości, ale raczej o spełnienie biurokratycznych wymogów, po to, by uzyskać paszport kraju przodków, który umożliwi im wyjazd do europejskiego raju – miejsca, gdzie nadzieja jest wciąż żywa. Ariel marzy o czymś więcej, niż polski paszport. Miałby do niego prawo, bo jego dziadkowie uciekli niegdyś z Polski przed Holokaustem. Ale on przede wszystkim pragnie zrozumieć… Dlaczego jego ojciec opuścił rodzinę wkrótce po narodzinach syna, aby walczyć w Izraelu? Czemu nigdy nie wrócił? Dlaczego nie poruszyło to specjalnie ani matki, ani starszego brata? Prawda jest jednak nieuchwytna. Gdy ojciec Ariela w końcu powraca, przywozi ze sobą nowe prawdy, nową historię, i wreszcie, bardzo spóźniony uścisk – utracony na tak długo.
Biblijna opowieść o Jakubie i Ezawie przeniesiona do Afryki (w tych rolach odpowiednio wielcy grioci Sotigui Kouyaté i Salif Keita). Opowieść zaczyna się porwaniem córki Jakuba, Diny, przez kananitę Sychema. Ojciec Sychema, Chamor, próbując pogodzić dwa rody proponuje małżeństwo swego syna i Diny. Synowie Jakuba stawiają jednak warunek: wyrażają zgodę, ale by tak się stało, potomkowie Chamora muszą się obrzezać. Chamor przystaje na to, jednak na trzeci dzień po obrzezaniu synowie Jakuba zdradziecko wdzierają się do bezbronnego miasta, mordując wszystkich mężczyzn, a kobiety i dzieci uprowadzają w niewolę. To wzbudza wściekłość brata bliźniaka Jakuba, Esawa, który rozkazuje jego rodzinie opuścić tereny Izraela i wyjechać w stronę Egiptu. Akcja umiejscowiona jest w rozwlekłych suchych stepach zachodniego Sahelu i skalistych górach Bandiagara w kraju ludu Dogon. Sissoko wtapia biblijną opowieść w tradycje griocką ludu Mande, tworząc film niezwykły i alegoryczny.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…